4 / اهمیت بندرچابهار برای تجارت خارجی کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به  منطقه آزاد چابهار با اشاره به اهمیت بندرچابهار برای تجارت خارجی کشور، گفت: 85 درصد واردات سیستان و بلوچستان از منطقه آزاد چابهار صورت می گیرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، فرهاد دژپسند افزود: چابهار به علت موقعیت جغرافیایی و ظرفیتهای مختلفی که دارد در شرایط کنونی می تواند به اقتصاد کشور و سیستان و بلوچستان کمک زیادی کند.
دژپسند در این سفر به همراه مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مشکلات مناطق آزاد از جمله چابهار را بررسی می کند.
دژپسند همچنین امروز صبح از پیشرفت فیزیکی 35 درصدی مجتمع فولاد مکران در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار و شهرک پتروشیمی نگین مکران هم بازدید کرد.
شهرک پتروشیمی نگین مکران با پیشرفت 65 درصدی برای تولید محصولاتی همچون اوره، متانول، آمونیاک، اوره آمونیاک، اولفین و پروپلین راه اندازی شده است.
بزرگترین مجموعه توربافی کشور نیز با حضور «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی، «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، «احمد علی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان، «عبدالرحیم کردی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور و در منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

گفتنی است؛ در این سفر، وزیر اقتصاد ضمن بازديد از اسکله های شهید بهشتی و کلانتری در بندر راهبردی چابهار، نشستي نیز با فعالان اقتصادی منطقه و بررسي مشكلات و موانع فعاليتي ايشان خواهد داشت.

همچنين جلسه هم اندیشی با حضور استانداران ومدیران عامل سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی برنامه پاياني سفر يك روزه وزير به منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.