12 / چابهار جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: چابهار جایگاه مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و امروز دنیا به اهمیت و جایگاه این منطقه پی برده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا مرتضی بانک روز جمعه در جمع دانش آموزان، مردم و مسئولان محلی چابهار اظهار داشت:خروج چابهار از گستره تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی نشان از اهمیت این منطقه دارد.
وی بیان کرد: چابهار یکی از نقاط بسیار مهم و استراتژیک در کشور محسوب می شود که تمام موفقیت هایش را مدیون نظام جمهوری اسلامی است.
مشاور رئیس جمهوری گفت: ایران اسلامی در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های خوبی داشته است که هیچگاه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
وی بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) در بهمن 1357 قدرت پوشالی نظام شاهنشاهی را بهم ریخت و نظام اسلامی را پایه گذاری کرد.
مرتضی بانک ادامه داد: چهلمین سالگرد استقلال و آزادی کشور حکایت از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد.
وی خطاب به مردم چابهار گفت: شما مرزنشینان شیردل مایه مباهات و سربلندی کشور هستید.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه استبداد و استعمار پیش از انقلاب امکان حضور مردم را در تصمیم گیری ها به صفر رسانده بود، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا با تمام امکاناتش برای به زانو درآوردن این مردم کوشش می کند اما همه دنیا می دانند که در برابر اراده و خواست این مردم کاری از پیش نمی برد.
وی ادامه داد: وحدت و انسجام تحت رهبری های داعیانه رهبر معظم انقلاب چیزی به جز پیروزی اراده مردم را به دنبال نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: ایران اسلامی چهل سال عزت و افتخار را پشت سر گذاشته و قله های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند.
عبدالرحیم کردی افزود: منطقه آزاد همزمان با سراسر کشور برنامه های خوبی را برای استقبال از دهه فجر اجرا می کند.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان محلی همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با حضور در مزار شهدای گمنام مسجدپیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد چابهار با غبارروبی، عطرافشانی، نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای ادای احترام کردند.
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در 12 بهمن سال 57 جشن‌ های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در چابهار با رقص دهل و ورنا محلی و 2 چاپی آغاز شد.
به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در دروازه اقیانوس منطقه آزاد چابهار، اجرای سرود توسط دانش آموزان، اجرای سرود جمهوری اسلامی به صورت دست جمعی و اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی هنری از دیگر برنامه های گرامیداشت ورود امام راحل به میهن اسلامی بود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.