13 / بزرگترین مرکز توربافی کشور در چابهار افتتاح شد

بزرگترین مجموعه توربافی «ماهوربافان» کشور /جمعه 12 بهمن ماه/ با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار و جمعی از مسئولان محلی در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

به گزارش فرینا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه توربافی چابهار سالانه 700 تن انواع تور ماهیگیری را تولید و به بازار عرضه می کند.
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: این مجموعه کمک بزرگی به توسعه صید و صیادی و افزایش صید در سواحل مکران می کند و دیگر نیازی نیست از سایر نقاط تور وارد شود.
کردی افزود: در فاز نخست این مجموعه علاوه بر تامین تمام تورهای مورد نیاز کشور، ظرفیت صادرات به کشورهای منطقه را نیز دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به این شهرستان علاوه بر افتتاح مجموعه توربافی از شهرک پتروشیمی نگین مکران، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و کلانتری و کارخانه فولاد بازدید کرد.
کردی ادامه داد: شهرک پتروشیمی نگین مکران برای تولید محصولاتی همچون اوره، متانول، آمونیاک، اوره آمونیاک، اولفین و پروپلین راه اندازی شده که زیرساخت های شهرک با پیشرفت 65 درصدی در حال انجام است.
وی افزود: در بخش طرح های مستقر در شهرک پتروشیمی چابهار 2 واحد متانول و اوره آمونیاک فعالیت خود را آغاز کردند که پیش بینی می شود واحد متانول تا اواسط سال آینده به بهره برداری و مرحله تولید برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: مجتمع فولاد مکران نیز با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تنی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه هیاتی متشکل از پنج معاون وزیر /روز جمعه 12بهمن/ وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان چابهار قرار گرفت.
دژپسند در نشستی با فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار مسائل و مشکلات حوزه تولید و اشتغال را بررسی و در نشست هم اندیشی که با حضور استاندار و مدیرعامل مناطق آزاد کشور و جمعی از مدیران محلی برگزار می شود، شرکت می کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.