سفر مدیر ژئوپارک جهانی قشم به قزوین

  • دوشنبه 15 بهمن 1397 - 15:14
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیر ژئوپارک جهانی قشم به دعوت نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی، راههای ایجاد ژئوپارک در منطقه الموت قزوین را بررسی کردند.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی در نشست با حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و محمد شفیعی فرماندار این شهرستان درمحل ساختمان مجلس شورای اسلامی، آمادگی ژئوپارک جهانی قشم برای ارائه برنامه اجرایی ایجاد ژئوپارک در منطقه الموت قزوین را اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت ژئوپارک های کشور به عهده ژئوپارک جهانی قشم است، افزود: براساس وظیفه مهمی که از سوی یونسکو برعهده داریم آماده همکاری کارشناسی و مشاوره ای با بخش های مختلف کشور برای ایجاد ژئوپارک از جمله در الموت قزوین هستیم.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم اظهارامیدواری کرد با ایجاد ژئوپارک در الموت قزوین و دیگر نقاط کشورمان، جایگاه ارزشمند گردشگری ایران را در ژئوپارک های جهانی معرفی کنیم.
وی با اشاره به افزایش بازدید گردشگران خارجی از ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم، ادامه داد: اطمینان دارم با معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در قالب ژئوپارک، شاهد بیشتر شدن سفر گردشگران خارجی به نقاط مختلف کشورمان خواهیم بود.
در این دیدار، حمیده زرآبادی که نهم دی ماه با هدف حضور در نمایشگاه گردشگری قشم به این جزیره سفر کرده بود هم از ژئوسایت های تنها ژئوپارک خاورمیانه در قشم به عنوان ظرفیت های کم نظیر در حوزه گردشگری نام برد.
وی اظهار امیدورای کرد که با همکاری و مشاوره های خوب مدیر ژئوپارک جهانی قشم بتوانیم براساس ظرفیت های موجود در منطقه الموت، دومین ژئوپارک کشورمان را در استان قزوین ایجاد کنیم.
بنا به این گزارش، براساس تعریف یونسکو، ژئوپارک به گستره‌ای با مرزهای کاملاً آشکار و پهنۀ کافی که دربرگیرندۀ چند پدیدۀ زمین‌شناسی کمیاب و برجسته باشد و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمندی نیز در گسترۀ آن وجود داشته باشد، گفته می شود. این گستره همچنین می بایست از توان بالا بردن سطح اقتصادی جامعۀ محلی و جلب همکاری‌های مردمی هم برخوردار باشد.
افزون بر تعریف رسمی یونسکو می‌توان گفت: ژئوپارک محدوده‌ای است که ویژگی اصلی آن وجود ژئوسایت‌های پراهمیت، طبیعت و محیط زیست غنی، ویژگی‌های فرهنگی جذاب و از همه مهم‌تر مشارکت و حضور فعال جامعۀ محلی در برنامه‌های توسعه، حفاظت و پایداری‌ را داشته باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو