ژئوپارک جهانی قشم به 10 کشور عضو اکو مشاوره می دهد

  • دوشنبه 15 بهمن 1397 - 15:15
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیر ژئوپارک جهانی قشم از ارائه راهکار و مشاوره به 10 کشور عضو اکو (سازمان همکاری های اقتصادی) با هدف ایجاد ژئوپارک در مناطق مختلف این کشورها خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی اعلام کرد: راهکارهای پیاده سازی مفهوم ژئوپارک در کشورهای عضو اکو شامل پاکستان، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان با حضور رئیس موسسه فرهنگی یونسکو در تهران مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
وی با اشاره به مسئولیت واگذار شده یونسکو برای نقش آفرینی ژئوپارک جهانی قشم در زمینه ایجاد ژئوپارک های جدید در ایران و کشورهای منطقه، افزود: این نشست با هدف پُررنگ تر شدن نقش ژئوپارک جهانی قشم در تصمیم گیری های مربوط به ایجاد ژئوپارک ها در کشور های عضو اکو انجام شد.
به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم، محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو هم در این نشست از نقش آفرینی ژئوپارک جهانی قشم در زمینه ژئوپارک های منطقه به عنوان امتیازی ویژه برای ایران به عنوان یکی از اعضای مهم اکو نام برد.
وی همچنین خواستار نشست های بیشتر با حضور مسئولان فرهنگی و گردشگری کشورهای عضو در دفتر موسسه فرهنگی اکو در تهران و یا یکی از کشورهای عضو شد.
شایان ذکر است نخستین ژئوپارک جهانی خاورمیانه با ژئوسایت های کم نظیری همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره و تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، جزایر ناز، جنگل دریایی حرا، بام قشم، خلیج دلفین ها و سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی در جزیره زیبای قشم قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.