برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سوزای قشم

  • دوشنبه 15 بهمن 1397 - 14:52
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شناخت اصول و مهارت های لازم در پیشگیری از اعتیاد، گام اصلی پیروزی جامعه بر این معضل اجتماعی است.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری اظهار داشت: در این کارگاه که  با حضور 50 تَن از بانوان شهر سوزا برگزار شد، هدف اصلی شناخت و آموزش راهکارهای پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان بود.
وی با اشاره به احساس نیاز والدین برای دانستن شیوه های پیشگیری و علل گرایش نوجوانان به اعتیاد، ادامه داد: شاید والدین تا چند سال قبل فکر می‌کردند که فرزند آنها هرگز در خطر اعتیاد نیست ولی امروز متوجه شده اند این خطر برای همه وجود دارد.
ذاکری افزود: نوجوانان به راهنمايي و همكاري، اعتماد، انضباط، درك متقابل، دلسوزي و محبت نيازمندند و كوتاهي و كاستي در هر كدام، باعث گرايش نوجوان به افرادی غير از والدين می شود.
مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: نخستین عاملي كه باعث جذب نوجوانان و جوانان به محيط هاي غير از خانه و خانواده مي شود، عدم رابطة صحيح والدين و افراد خانواده با یکدیگر است و کارشناس ما در این جلسات، به مادران که بنیان گذار نهاد خانواده هستند، می آموزد چگونه فضای این اعتمادسازی را مهیا کنند.
گفتنی است،  کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد با حضور ماجد اسلامی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و 50 شرکت کننده بانو، روز سه شنبه 25 دی ماه در سالن نمازخانه مسجد انوری شهر سوزا برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو