در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی؛

افتتاح ۲۳ طرح سرمایه گذاری تولیدی، خدماتی و عمران روستایی در منطقه آزاد انزلی

در پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، ۲۳ طرح سرمایه گذاری تولیدی، خدماتی و عمران روستایی با میزان سرمایه گذاری ۴۷۱ میلیارد ریالی و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۲۵ نفر در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فرینا، بنا بر این گزارش ۷ طرح تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی شروع به فعالیت کردند، با حجم سرمایه گذاری ۹۲ میلیارد ریالی زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰۲ نفر با فرآهم نمودند.

این طرح های سرمایه گذاری تولیدی در حوزه های نساجی، تولید پوشاک، تولید انواع نخ، واحد تولیدی لیوان کاغذی، صنایع بسته بندی، تولید کارد و چاقو و ادکلن هستند.

ازسوی دیگر با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی ۴ طرح سرمایه گذاری درحوزه صنایع دستی،گردشگری و خدماتی باحجم سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای ۱۲۳ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده اند.

طرح های سرمایه گذاری مزبور مشتمل بر یک واحد خدمات نمایشگاهی و تعمیرگاهی خودرو، دو مجتمع صنایع دستی و پذیرایی و همچنین یک هتل و گردشکده بودند که با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی در روستاهای منطقه مورد بهره برداری قرار گرفتند.

براین اساس ۱۳ طرح عمران روستایی که در سطح روستاهای منطقه به صورت همزمان افتتاح شدند مشتمل بر زیرسازی و آسفالت معابر روستایی، بوستان تفریحی، لوله گذاری و دفع آبهای سطحی بهمراه طرح های بهبود محیط روستایی است که با اعتبار ۱۰۹ میلیارد ریالی از محل منابع داخلی این سازمان به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

گفتنی است مجموع پروژه های قابل افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این سازمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه شامل ۵۲ طرح و پروژه صنعتی، عمرانی، گردشگری، فرهنگی و خدماتی با حجم سرمایه گذاری ۱۲۸۹۱ میلیارد ریالی داخلی و ۱۱۵ میلیون یورویی خارجی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای ۵۱۱۸ نفراست.

یادآور می شود؛ حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه و اسماعیل حیدری آزاد فرماندار شهرستان بندر انزلی، اعضای هیأت مدیره، معاونین، مدیران و مسئولین منطقه ای و استانی در این مراسم حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو