‌حضور صنعتگرانی از آسیا تا اروپا در جشنواره مد و لباس فجر در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: صنعتگرانی از آسیا تا اروپا در بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه به میزبانی چابهار شرکت می‌کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، عبدالرحیم کردی اظهار کرد: بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر امسال با حضور کشورهایی از آسیای میانه، آسیای جنوبی، تا اروپا ۲۵ تا ۲۸ بهمن‌ماه در چابهار برگزار می‌شود و صنعتگران این کشورها به همراه صنعتگران عمدتاً سوزن‌دوز بلوچ دستاوردهای خود را به‌نمایش می‌گذارند.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این جشنواره در چابهار، برندسازی و تجاری‌سازی نقوش منحصر به فرد بلوچ در سوزن‌دوزی است؛ می‌خواهیم فرهنگ اصیل بلوچ تلفیقی با مد روز شود و با برند متناسبی در بازار جهانی ارائه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر به ما این امکان را می‌دهد که پیوند‌های نقوش محلی بلوچستان که با برخی همسایگان یکسان است، مستحکم‌تر شود و با ارائه، ثبت و ضبط مناسب آن، کشور و کسی نتواند این نقوش منحصر به فرد را کپی‌برداری کند، کمااینکه به دلیل برخی اهمال‌ها تاکنون کپی‌برداری اتفاق اتفاده است.

کردی خاطرنشان کرد: یکی‌از مهم‌ترین بخش‌هایی که در این جشنواره دنبال می‌شود، تبادل هنر و دانش صنعتگران ما با صنعتگران دیگر کشورهای شرکت‌کننده است؛ در اثنای جشنواره کارگاه‌هایی پیش‌بینی شده که صنعتگران ما به‌همراه صنعتگران دیگر کشورهای شرکت‌کننده باهم به تبادل هنر، فن و دانش می‌پردازند تا برای برند‌سازی، تجاری‌سازی و ثبت و ضبط بهتر از تجربیات و فنون هم بهره‌گیرند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو