آسیایی ها نفت بیشتری از ایران می خرند

منابع تجاری و انرژی پیش بینی می کنند که کشورهای آسیایی واردات نفت از ایران را در ماه های آینده افزایش دهند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز از سنگاپور گزارش داد: منابع تجاری گفته اند انتظار می رود واردات نفت ایران از سوی ژاپن و کره جنوبی تا ماه های منتهی به ماه مه (اردیبهشت) افزایش یابد زیرا خریداران میزان نفتی را که می توانند در مدت زمان اجرای معافیت ها خریداری کنند، افزایش داده اند. 
رویترز با استناد بر آمار شرکت «ریفینیتو» نوشت انتظار می رود واردات نفت آسیا از ایران تقریبا دو برابر شود و به 1.38 میلیون بشکه در روز برسد.
این خبر گزاری گفت: چهار کشور اصلی خریدار نفت خام ایران شامل چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه ژانویه در مجموع 710 هزار و 699 بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده اند که 49 درصد کمتر از همین ماه از سال 2018 بوده است.
این خبرگزاری نوشت: تحریم های آمریکا علیه ایران که از اواخر ماه نوامبر (آذر) اجرایی شد، بر صادرات نفت این کشور به آسیا تاثیر منفی داشته است.
به نوشته رویترز، خریداران نفتی باید بر مشکلات ناشی از حمل محموله های نفتی و پرداخت پول آن غلبه کنند که این امر از سرگیری واردات از ایران توسط ژاپن و کره جنوبی را به تاخیر انداخت. 
ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ نفتی سازمان کشورهای صادر کننده نفت « اوپک» است. 
این گزارش افزود: ژاپن در ماه ژانویه اولین محموله نفت وارداتی خود را از زمان تحریم ها افزایش داد و انتظار می رود این محموله در ماه فوریه به این کشور برسد. 
رویترز افزود: آمار شرکت نفت ملی کره نشان می دهد: کره جنوبی واردات نفتی از ایران را در ماه ژانویه به دنبال چهار ماه تردید از سرگرفت اما انتقال نفتی این کشور 75 درصد کمتر از رقم همین ماه در سال گذشته بوده است. 
بر اساس این گزارش؛ کره جنوبی به عنوان سومین کشور بزرگ خریدار نفت ایران در آسیا، واردات خود را به میعانات گازی شامل نفت فوق سبک برا ی استفاده در تولید مواد پتروشیمی محدود کرده است. 
این گزارش افزود: چین به عنوان بزرگترین مشتری نفتی ایران در ماه ژانویه 377 هزار و 38 بشکه نفت در روز از ایران وارد کرد.

برچسب ها : کره جنوبی
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو