خط آهن قزوین - رشت 15 اسفند افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: خط آهن قزوین - رشت به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال - جنوب 15 اسفند ماه با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا به مقل از ایرنا، محمد اسلامی در آیین افتتاح هفتمین اجلاس هماهنگی و هشتمین اجلاس کارشناسی کریدور حمل و نقل شمال - جنوب در تهران با بیان این مطلب ادامه داد: توسعه عملکرد کریدور شمال - جنوب با اراده رئیسان جمهوری کشورهای عضو در دستور کار است و موانع روان سازی حمل و نقل و ترانزیت در این مسیر برداشته می شود.
وی افزود: توسعه ترانزیت در این مسیر، توسعه اقتصادی و فعالیت تجاری را برای دستیابی به رفاه و گشایش اقتصادی ملت ها به همراه خواهد داشت.
اسلامی گفت: توجه به نهاد سازی و ایجاد شرکت های چند وجهی بین کشورها در اولویت است تا به عنوان پتانسیل تحقق بخش ترانزیت به معنای واقعی بین اعضا باشد. 

** اتصال راه آهن چابهار به شمال کشور
وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این اجلاس و در جمع خبرنگاران گفت: هفتمین اجلاس هماهنگی کریدور شمال - جنوب که بعد از 5 سال وقفه برگزار می شود، می تواند ترانزیت را در بین کشورهای عضو تسهیل کند. 
وی افزود: میزان بهره برداری از این کریدور با ظرفیت سازی صورت گرفته هماهنگی ندارد.
اسلامی به افتتاح راه آهن قزوین - رشت اشاره کرد و ادامه داد: راه آهن قزوین- رشت یکی از بخش های تکمیل کننده کریدور شمال - جنوب است و همزمانی افتتاح آن با اجلاس هفتم می تواند این جلسه شوای هماهنگی را به نقطه عطف کریدور تبدیل کند. 
وی گفت: برای راه ‌آهن رشت - آستارا نیز پیمانکار تعیین شده و به زودی با حضور رییس جمهوری عملیات اجرایی آن آغاز می شود. 
به گفته اسلامی کریدور شمال - جنوب شامل سه بخش زیرساخت ها، مدیریت جا به جایی بار و پتانسیل لجستیکی است و لازم است در بخش زیرساخت‌ها برای عبور ظرفیت بیشتری فراهم شود.
اسلامی تاکید کرد: احداث راه‌آهن بافق - بندرعباس - سرخس، توسعه بندر چابهار، توسعه بنادر شمالی، ایجاد خط آهن از قزوین به آستارا و احداث جاده‌ ها از اقداماتی به شمار می رود که ایران برای گسترش زیرساخت‌ ها در کریدور شمال-جنوب انجام داده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران در حال تکمیل راه‌ آهن چابهار به زاهدان است، ادامه داد: اتصال این راه آهن به شمال کشور و راه ‌آهن شرقی- غربی به مرز کشورهای همسایه از مهم‌ ترین اقدامات در کریدور شمال - جنوب به شمار می‌ رود.

برچسب ها : راه آهن
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.