ارائه خدمات به گردشگران نوروزی با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت مساجد در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی گفت: در ۱۱ ماهه امسال منطقه آزاد انزلی میزبان ۶ میلیون و ۸۱ هزار گردشگر داخلی و خارجی بود که بیانگر افزایش ۱۹ درصدی در ورود گردشگر است. 

به گزارش فرینا، «مجید فاتحی» در دیدار مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با وی با اشاره به وجود هفت منطقه آزاد در کشور گفت: منطقه آزاد یک دولت محلی و جدا از سرزمین اصلی و دارای مقررات و اختیارات خاص خود iهستند.
 
فاتحی با بیان اینکه 35 مسجد در این منطقه وجود دارد گفت: اکثریت این مساجد وضعیت فیزیکی مناسبی نداشته و تخریبی هستند و تاکنون 18 مسجد ساخته شده است.
 
وی با اشاره به سطح بالای رفاه در روستاهای منطقه آزاد انزلی اظهارداشت: 10 درصد ساکنین منطقه آزاد انزلی عضو کتابخانه‌ها هستند.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ورود گردشگر داخلی و خارجی را یکی از ماموریت‌های منطقه آزاد اعلام و بیان کرد: در حوزه گردشگری داخلی به شاخص اصلی در اسناد بالادستی دست یافتیم.
 
فاتحی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال جاری این منطقه میزبان 6 میلیون و 81 هزار گردشگر داخلی و خارجی بود که بیانگر افزایش 19 درصدی در ورود گردشگر است.
 
وی با اشاره به ورود حجم عظیم گردشگران نوروزی به منطقه آزاد و محدودیت‌های اقامتی در هتل‌ها برای اسکان مسافران بیان کرد: 300 کاشانه مهمان منطقه و هتل‌ها جوابگوی این حجم گردشگر نیست و باید از ظرفیت مساجد جهت ارائه خدمات بهره گرفت.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ضعف در میزبانی از گردشگران خارجی را متاثر از برخی محدودیت‌ها دانست و اعلام کرد: منطقه آزاد انزلی در حال ایجاد زیرساخت‌های مناسب ریلی، هوایی و دریایی جهت جذب گردشگر بوده و اولین اسکله گردشگری احداث شده است.
 
فاتحی ادامه داد: همچنین 14 کیلومتر خط ریلی رشت تا منطقه آزاد انزلی روز پنج‌شنبه (16 اسفند) همزمان با سفر رئیس جمهوری به گیلان کلنگ‌زنی می‌شود.
 
وی با اشاره به عدم الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: به جد پیگیر این الحاق با 220 هکتار اراضی هستیم که در صورت تحقق به مدت یکسال پروازها را به دو برابر یعنی 180 سورتی پرواز افرایش می‌دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.