افزایش 23 درصدی صادرات کالا غیر نفتی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی افزود: 938 میلیون دلار این صادرات کالای غیرنفتی است که از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر به عراق صادر شده است.
موسوی با بیان اینکه ارزش این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشته است گفت: عمده صادرات کالا از مرز شلمچه و بندر خرمشهر میوه و تره بار، محصولات شیمیایی، صیفی جات، محصولات فولادی و مصالح ساختمانی بوده است.
وی صادرات کالا از بندر آبادان را 93 میلیون دلار عنوان و خاطر نشان کرد: در این مدت 93 میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی از بندر آبادان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 91 درصد افزایش داشته است.
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند یادآور شد: از بندر آبادان هم این کالاها به کشورهای هند، کویت، کشورهای اروپایی صادرات می شود و شامل موادغذایی، خرما، خشکبار، پوشاک، قیر، محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی، فلزی، شیمیایی، برق و الکترونیک است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو