9 / منطقه آزاد ارس، نمود بارز توسعه اقتصاد مبتنی بر گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، منطقه آزاد ارس را نمود بارزی از حرکت در راستای توسعه اقتصاد بدون نفت و مبتنی بر گردشگر عنوان کرد.

به گزارش فرینا، "مرتضی آبدار" در آیین افتتاح هتل امپریال ارس که با حضور مشاور رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه اقتصاد غیرنفتی تقویت گردشگری است، اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس از موقعیت مناسب جغرافیایی برخوردار است، که این فرصت در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی، این منطقه را به یک مقصد دلخواه برای گردشگران تبدیل کرده است.

آبدار ادامه داد: توسعه فعالیت های گردشگری در مناطق آزاد، یکی از راهبردهای مهم توسعه پایدار منطقه است، به ویژه در مناطقی که از موقعیت استراتژیک و ظرفیت های بالقوه طبیعی برخوردار باشند؛ زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی از طریق جذب گردشگران مهیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به توسعه ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس در سال های اخیر، اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد توسعه و گسترش چشمگیر ظرفیت های گردشگری منطقه اعم از امکان تاریخی و همچنین مراکز تجاری-تفریحی بوده ایم که سبب تبدیل منطقه به یکی از قطب های گردشگری استان شده است، به طوری که بعد از تبریز شاهد افتتاح اولین هتل ۵ ستاره در شهرستان های استان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هتل دیگر در منطقه آزاد ارس در حال ساخت است، ادامه داد: دو هتل ۴ ستاره، دو هتل ۳ ستاره و یک هتل دو ستاره در این منطقه در حال ساخت است.

آبدار در پایان با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس طی سال 2018 تمامی برنامه های فرهنگی و هنری خود را در قالب برنامه های تبریز2018 به طور کامل پوشش داده بود، از تکمیل برنامه ها توسط این منطقه تقدیر کرد و گفت: طی سال 2018 منطقه آزاد ارس که یکی از مهم ترین محورهای گردشگری استان محسوب می شود، برنامه های متنوعی را در راستای جذب گردشگر به مرحله اجرا رساند.

گفتنی است، "هتل 5 ستاره امپریال ارس" به عنوان نخستین هتل 5 ستاره منطقه آزاد ارس با مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع در 5 طبقه، 65 اتاق 150 تخت خوابه، با مبلغی بالغ بر 350میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است که به دنبال آن فرصت اشتغال مستقیم برای 100 نفر ایجاد شده است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو