ساختمان‌های پلیس، سپاه حفاظت هوایی و ترمینال vip فرودگاه ماکو راه‌اندازی شد

با حضور سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و سردار موسوی فرمانده حفاظت هواپیمایی کشور، ساختمان‌های پلیس و سپاه حفاظت هوایی، همچنین ترمینال vip فرودگاه ماکو راه‌اندازی شد.

به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،با حضور سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و سردار موسوی فرمانده حفاظت هواپیمایی کشور، ساختمان‌های پلیس و سپاه حفاظت هوایی، همچنین ترمینال vip فرودگاه ماکو راه‌اندازی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین بهره برداری ازساختمان‌های پلیس و سپاه حفاظت هوایی، همچنین ترمینال vip فرودگاه ماکو گفت: مساحت منطقه آزاد ماکو بیش از ۵۰۰ هکتار است که بزرگترین و جوان‌ترین منطقه آزاد کشور به شمار می‌رود.

غلامرضا سلیمانی افزود: بر اساس برنامه‌ای که امسال تدوین شده بود این منطقه را در ۶ محور توسعه دادیم.

سلیمانی با اشاره به حجم کالای ترانزیت شده از این منطقه گفت: طی سال جاری بیش از ۲.۵ میلیون تن از مرز بازرگان به ارزش ۲۰ میلیارد دلار ترانزیت شده است.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای با بندر ترابزون امضا کرده ایم تا دهکده لجستیک را در این منطقه توسعه دهیم.
سلیمانی ادامه داد: با توسعه دهکده لجستیک، پیش بینی می‌شود که ۱۰ میلیون تن بار در این منطقه ترانزیت شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:در بخش کشاورزی حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با بارش باران، رودخانه‌های مرزی و انتقال آب به صورت مکانیزه در پایاب سد کرم آباد آبیاری می‌شود که یک ظرفیت بزرگ برای توسعه کشاورزی صنعتی در منطقه است.

سلیمانی ادامه داد: با هلدینگ‌های بزرگی در زمینه کشاورزی همکاری‌های گسترده داریم تا بتوانیم کشت و صنعت‌های مدرن برای تولید گوشت قرمز و سفید، محصولات صیفی در این منطقه انجام بدیم.

وی گفت: همه‌ی این سرمایه گذاری برای هلدینگ‌های بزرگ است که در کنار آن‌ها مردم نیز در قالب تعاونی‌ها مشارکت دارند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو ظرفیت بسیاری برای گردشگری دارد افزود: این منطقه با جمهوری نخجوان، ارمنستان و ترکیه مرز مشترک دارد و می‌تواند در نوروز امسال میزبان مهربان برای مسافران خارجی باشد.

سلیمانی گفت: با همکاری مسئولان اقدامات خوبی در زمینه گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت انجام دادیم و توسعه فرودگاه ماکو نیز یکی از این اقدامات در توسعه گردشگری است.

وی افزود: پرواز‌های منطقه آزاد ماکو سوبسیتی است و برای مسافران ارزان تمام می‌شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر از مرز زمینی عبور کردنو که امسال برنامه ریزی شده از این تعداد ۵۰ هزار نفر را در شهر سنگی ماکو اسکان دهیم.

سلیمانی افزود: اگر هزینه‌ی هر گردشگر هزار دلار باشد،۵۰ میلیون دلار عاید کشور می‌شود.

وی بیان کرد: برای نوروز امسال ۳۰۰ واحد اقامت در روستا‌های بوگردی فراهم شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه بازارچه‌های مرزی یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌روند ادامه داد: بازارچه‌های مرزی را برای توسعه گردشگری تقویت کردیم.

سلیمانی با اشاره به راه اندازی پرواز‌های بین المللی در فرودگاه این منطقه گفت: در تلاش هستیم که این فرودگاه را به عنوان ایستگاه پرواز‌های شرق و غرب تبدیل کنیم.

وی افزود: پرواز‌های منطقه آزاد ماکو همه روزه و به موقع در حال انجام است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو