تحول دیجیتال در گردشگری چابهار

منطقه آزاد چابهار با راه اندازی باشگاه دوستداران چابهار قدمی در شعار امسال سازمان جهانی گردشگری «تحول دیجیتال در گردشگری» برداشت.

به گزارش فرینا به نقل از روزنامه سازندگی؛ آیین رونمایی از باشگاه دوستداران چابهار با حضور عبدالرحیم کردی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ، انصاری رییس جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک ایران، مدیرعامل شرکت خدمات الکترونیک بانک پارسیان، مدیرعامل شرکت صبا مهر ایرانیان در هتل الوند تهران برگزار شد.

باشگاه دوستداران چابهار با استفاده از فرصتهای ایجاد شده از طریق فناوری اطلاعات گردشگری منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران در جنوب شرق ایران را گسترش و بروزرسانی می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست خبری این آیین گفت: امسال باشگاه دوستداران چابهار هزینه های سفر به منطقه آزاد چابهار را برای گردشگران کاهش داده و شرایط استفاده از فناوریهای نوین دیجیتال در راهنمایی های سفر و بهره مندی آسان و کم هزینه از هتل ها، رستورانها، اماکن تفریحی و گردشگری و همچنین مراکز تجاری و خرید در این منطقه را برای آنها فراهم آورده است.

عبدالرحیم کردی گفت: علی رغم افزایش نرخ بلیط هواپیماها، سفرهای هواپیمایی به چابهار در سال گذشته ۴۷ درصد و سال قبل آن ۳۲ درصد رشد داشت که این نشاندهنده جذابیت بالای این منطقه برای گردشگران است.

به عقیده وی باشگاه دوستداران چابهار نه تنها صنعت گردشگری منطقه آزاد چابهار را متحول خواهد کرد بلکه امکان تحول گردشگری در تمام مناطق آزاد کشور و حتی گردشگری در ایران نیز از این طریق وجود دارد.

کردی در ادامه افزود: منطقه آزاد چابهار جذابیت های بسیاری در حوزه گردشگری طبیعت دارد که هنوز برای اغلب هموطنان ناشناخته است و باشگاه دوستداران چابهار قادر است این جذابیت ها را به گردشگران معرفی و بهره مندی آسان و کم هزینه از آنها را برایشان مقدور سازد.

به گفته او فرودگاه چابهار در روز حداقل سه پرواز رفت و برگشت به تهران و مشهد انجام می دهد که در روزهای پر ترافیک تعداد آنها به ۶ و ۷ پرواز نیز می رسد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار از راه اندازی ایرلاین اختصاصی منطقه آزاد چابهار (آساجت) نیز خبر داد و گفت: پروازهای این ایرلاین به زودی انجام می شود که در کاهش هزینه سفرهای هوایی به این منطقه موثر خواهد بود.

وی افزود: در دو سال گذشته سعی کردیم با احداث و راه اندازی هتل های سه ستاره و هتل آپارتمان بعلاوه یک واحد اقامتی بومگردی امکان سفرهای ارزان به چابهار را فراهم کنیم ضمن اینکه برای نوروز امسال خانه های اجاره ای بسیاری نیز توسط ستاد اسکان مسافران در منطقه آزاد و شهر چابهار پیشبینی شده و گردشگران میتوانند با آسودگی خاطر از خانه های اجاره ای رجیستر شده توسط ستاد اسکان منطقه استفاده نمایند.  

کردی با اعلام در حال احداث بودن ۹ هتل پنج و چهار ستاره بعلاوه ۱۰ واحد بومگردی در منطقه آزاد چابهار ابراز امیدواری کرد که اتمام و بهره برداری از آنها شرایط گردشگری در این منطقه را برای گردشگران بیش از پیش مناسب تر  و علاوه بر افزایش امکانات رفاهی برای گردشگران هزینه های سفر و گردشگری در چابهار را نیز کاهش خواهد داد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو