درباره ایستگاه نوروزی «آیلند»

روزهای پایانی سال 1397 را سپری می کنیم و اکثر مردم در تدارک سفر جهت سپری کردن ایام تعطیلات نوروزی هستند؛ این بهانه ای شد تا پای صحبتهای علی اصغر پرهیزگار (مدیر منطقه ویژه اقتصادی و رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری آیلند) بنشینیم.

گفتگو با مدیر منطقه ویژه اقتصادی و رئیس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری آیلند را در ادامه خواهید خواند:
در ابتدا در مورد تاسیس مجموعه بین راهی آیلند توضیح بدهید؟
شهر آیلند واقع در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان به عنوان مرکز ثقل شهر آیلند، تنها منطقه ویژه اقتصادی با گرایش گردشگری است که برای ایجاد تحرک اقتصادی در منطقه و برقراری ارتباطات تجاری بین‌المللی طراحی و تاسیس شده است. بیشتر کاربریهای شهر آیلند با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط هموطنان عزیز و صرف اوقات فراغت آنها طراحی شده است. کاربریهایی همچون اتودروم بین المللی تهران، زمین گلف، مرکز تجاری، مجموعه سوارکاری و … که با بالاترین استاندارهای جهانی و با استفاده از مشاواران ایرانی و بین المللی طراحی و ساخته خواهد شد و پذیرای هموطنان و همچنین گردشگرانی از منطقه و سایر نقاط جهان خواهد بود.
از آنجایی که شهر آیلند در ابتدای اتوبان تهران ساوه به عنوان یکی از مهمترین شریانهای ترانزیتی و مسافرتی کشور قرار دارد، لزوم ساخت یک مجتمع بین راهی نیز برای مجموعه شناسایی شد. بر همین اساس و از سال گذشته و پس از یک فراخوان بین المللی برای طراحی مجتمع بین المللی و انتخاب اثر برتر، عملیات اجرایی مجتمع از 16 بهمن ماه امسال و با حضور استاندار محترم استان مرکزی و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهر آیلند آغاز شد.
در فاز نخست این عملیات از پایان اسفند ماه امسال در این نقطه ایستگاه نوروزی آیلند دایر است که به ارائه خدمات رفاهی و تفریحی و ورزشی گوناگون به مسافرانی که به سمت غرب کشور میروند خواهد پرداخت.
برای ایام نوروز چه برنامه هایی در مجموعه خود مد نظر دارید؟
برنامه اصلی ما برای ایام نوروز برپایی ایستگاه نوروزی آیلند هست. از آنجایی که شهر آیلند تقریبا در ابتدای اتوبان تهران ساوه و در ابتدای مسیر مسافرت بسیاری از مسافران نوروزی قرار دارد، خودمان را موظف می دانیم تا جایی که از ما برمی آید زمینه را برای سفری ایمن و سلامت برای این عزیزان آماده کنیم. ما در ایستگاه بین راهی آیلند با خدمات تفریحی و آموزشی متفاوت در خدمت مسافران نوروزی خواهیم بود. آماده سازی سرویسهای بهداشتی و وجود دستگاه خودپرداز و پمپ بنزین به همراه تجهیزات مینی گلف و Atv فضا رو برای یک استراحت کوتاه آماده می کنه. اینجاست که ما سعی می کنیم هدف و برنامه اصلی مان رو پیاده سازی کنیم.
با توجه به زمین گلف و اتودروم بین المللی تهران که در شهر آیلند قرار دارد تلاش داشتیم تا فضایی را برای آشنایی بیشتر افراد با این کاربری ها ایجاد کنیم. از این رو تجهیزات مینی گلف و ماشینهای Atv که امکان قراردادن آنها در ایستگاه نوروزی بود را به امکانات تفریحی و ورزشی ایستگاه افزودیم. ما در هیات اتومبیلرانی و موتورسواری آیلند کمپینی را با عنوان سفر ایمن شروع کردیم و امیدواریم حتی اگر شده تاثیری اندک در بی خطر انجام شدن سفرهای نوروزی داشته باشیم. در ایستگاه نوروزی آیلند با همکاری هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آیلند تلاش می کنیم تا با برگزاری کلاسهای آموزش رانندگی توسط محمود لاهرودی یکی از اساتید اتومبیلرانی نکات مفید و کوتاهی را به رانندگان بگوییم. همچنین قهرمانان و پیشکسوتان و مدرسان حوزه اتومبیلرانی در ایستگاه نوروزی آیلند حضور خواهند داشت تا تجربیات و نکات مورد نظرشان را با مسافران نوروزی در میان بگذارند.
علاوه بر این با آماده سازی یک بروشور و یک ربات تلگرامی سعی می کنیم سطح دانش و تکنیکهای رانندگی مسافران عزیز را افزایش دهیم. همچنین یک بسته کمکهای اولیه را آماده کردیم که بصورت رایگان در اختیار رانندگان قرار می دهیم و امیدواریم که هرگز هم احتیاجی به استفاده از آن پیدا نکنند. ایستگاه نوروزی آیلند فاز اول مجتمع بین راهی آیلند است که ساخت آن از 16 بهمن آغاز شده است. این مجتمع که بخشی از شهر آیلند است در منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان قرار گرفته و از مزایای منطقه ویژه بهره مند می شود. منطقه ویژه اقتصادی ایرانیان تنها منطقه ویژه اقتصادی با گرایش گردشگری است که برای ایجاد تحرک اقتصادی در منطقه و برقراری ارتباطات تجاری بین‌المللی تاسیس شده است.
در مورد این ایستگاه نوروزی اطلاعات بیشتری به ما می دهید؟
مجموعه آیلند با آرزوی سفرهایی بی خطر و عیدی شاد برای هموطنان عزیزمان، اقدام به برگزاری کمپینی با عنوان سفر ایمن در عید امسال خواهد کرد. هسته اصلی این کمپین با ایده آموزش و اشتراک ایده ها و نکات کاربردی و کوتاه با رانندگان نوروزی خواهد بود.
با حمایت و مشارکت هیات اتومبیلرانی و موتور سواری آیلند و با حضور جناب آقای محمود لاهرودی به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه اتومبیلرانی کلاسهای توجیهی کوتاهی را در این زمینه برگزار خواهیم کرد. همچنین با آماده کردن بروشورهایی که در آنها نکات مهم و کلیدی رانندگی در سفر و جاده ها را لیست کرده ایم، به همراه ایجاد کمپین در شبکه هایی مجازی، امیدواریم تمام مسافران نوروزی سفرهایی مطمئن و بی خطر را در این ایام داشته باشند و شاهد کمترین میزان تصادف و اتفاقات ناخوشایند در طول تعطیلات باشیم.
مسافران نوروزی با یک توقف کوتاه و استفاده از خدمات رفاهی، تفریحی و آموزشی مختلفی که در این ایستگاه آنها را تدارک دیده ایم می توانند علاوه بر رفع خستگی و استفاده از سرویسهای بهداشتی و پمپ بنزین، در کلاسهایی که هیات اتومبیلرانی و موتورسواری آیلند برگزار می کند نیز شرکت کنند. امیدواریم نکاتی که در این کلاسها و همچنین در بروشورهای ایمنی برای این عزیزان آماده کرده ایم در طول سفر مفید و کارآمد باشد. همچنین با ارائه بسته کمکهای اولیه رایگان به تمام مسافرانی که در ایستگاه نوروزی توقف خواهند کرد آنها را برای حوادث احتمالی پیش رو آماده و مجهز می کنیم.
در خصوص مجتمع بین راهی توضیحات بیشتری می دهید؟
در حال تاسیس است. ظرفیت سالانه مجتمع بین راهی آیلند پذیرایی از حدود 200 تا 300 هزار مسافر خواهد بود و در هنگام تکمیل پروژه برای حدود 230 نفر اشتغال زایی مستقیم و صدها موقعیت شغلی غیرمستقیم نیز ایجاد خواهد کرد. مانند بیشتر مجتمع های بین راهی این مجتمع نیز دارای بخش هایی همچون پمپ بنزین، رستوران، خودپرداز، سرویس بهداشتی و … است.
بیشتر کاربریهای شهر آیلند در این مجتمع به صورت مینیاتوری و کوچک در خدمت مراجعان خواهد بود تا پس از تست و آزمایش این موارد و در صورت علاقه بتوانند به شهر آیلند مراجعه و از آنها استفاده کنند، کاربری هایی همچون تست ماشین های Atv، مینی گلف و … همچنین با توجه به همجواری این مجتمع با کاربری مهم شهر آیلند، مجموعه موتور اسپورت امکان استفاده از این خدمات نیز برای مسافران موجود است. مسافران عزیز در صورت علاقمندی و داشتن زمان کافی میتوانند از این خدمات نیز استفاده کنند.
امیدواریم بر اساس پیش بینی های انجام شده مراحل ساخت مجتمع بین راهی آیلند را به اتمام برسانیم تا با تمام این امکانات در خدمت مسافران اتوبان تهران ساوه و دیگر هموطنان عزیزمان باشیم. یکی از اهداف تاسیس این مجتمع ایجاد فضایی برای استراحت و رفع خستگی مسافران اتوبان تهران ساوه است که با ایجاد فضای پیاده روی و قدم زدن میتوانند به رفع خستگی بپردازند.
همچنین در مجتمع بین راهی آیلند با حضور نمایندگی های مختلف ورزشی فروشی ها، امکان خرید لوازم و وسایل مورد نیاز برای ورزش های مینی گلف و موتورسواری وجود دارد. لازم به ذکر است که امکان تست این ورزش ها را نیز در مجتمع بصورت ساده و اولیه ایجاد خواهیم کرد. همچنین غرفه های مختلفی برای فروش صنایع دستی، کافه های سیار و امکانات رفاهی و خدماتی دیگر نیز در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
این طرحها چگونه به ذهن تان رسید و راه اندازی شد؟
ما خودمون را موظف دانستیم که قدمی هرچند کوچک هم برای ایمن سازی مسافرتهای عید برداریم. بخاطر موقعیت مکانی شهر آیلند که در ابتدای سفر مسافران عزیز قرار دارد و همچنین توانایی ها و متخصصانی که در زمینه رانندگی با ما همکاری می کنند، بهترین کار را برگزاری کلاسهای کوتاه آموزشی برای تذکر نکات کوتاه و کاربردی به رانندگان دیدیم. تهیه بروشور و آگاهی رسانی در شبکه های اجتماعی و همچنین شروع کمپین سفر ایمن از دیگر قدمهایی بود که برداشتن آن را در راستای این هدف مفید دانستیم. امیدواریم که امسال خالی از خبرهای بد برای تمام خانواده های ایرانی باشد و تمام آنها سفرهای خود را به شادی و سلامت بروند و برگردند.
در خصوص برنامه های ورزشی آتی هیات آیلند در سال جدید، توضیح بدهید؟
برنامه ما برای سال آینده راه اندازی هیاتهای ورزشی مختلف آیلند همچون دوچرخه سواری، پرنده های رادیوکنترلی، گلف و اسب سواری است که به امید خدا این هیاتها در شش ماهه اول سال راه اندازی خواهند شد. همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده در طول سال ما بیش از 100 رویداد و مسابقه در حیطه ورزشهای موتورسواری و اتومبیلرانی خواهیم داشت که این مسابقات یا تحت عنوان مسابقات آیلند کاپ یا مسابقات کشوری خواهند بود.
در پایان اگر نکته ای هست، بفرمایید؟
از طرف کل مجموعه شهر آیلند آرزوی سلامتی و شادی برای تمام مسافران نوروزی داریم و امیدواریم که سال بی خطری را شروع کنند و به پایان برسانند. پیشاپیش سال نو را هم به تمام مردم عزیز ایران تبریک می گوییم و باز هم متذکر مشویم که پیش از شروع تعطیلات و در ایستگاه نوروزی با برنامه های تفریحی، رفاهی و آموزشی مختلف منتظر مسافران خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ورزش ایران(ایپنا)

برچسب ها : آیلند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.