بعد از سالها، توافق با عراق برای لایروبی اروند

رئیس جمهور در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان گفت : در سفر اخیر به عراق بعد از 30 سال درخصوص لایروبی رودخانه اروند با این کشوربه توافق رسیدیم؛ که این مسئله اتفاقات خوبی را در پی خواهد داشت.

به گزارش فرینا ؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی که برای بررسی آخرین اقدامات مقابله با سیل، امروز به خوزستان سفر کرده بود؛ با اشاره به مذاکرات تلفنی اخیر خود با نخست وزیرکشورعراق بعد از سفر به این کشورافزود: بعد سالها گفتوگو برسر لایروبی و احیای اروند با دولت عراق توفیق بزرگی حاصل شد و به نتیجه و توافق رسیدیم؛ که دراین تماس تلفنی براجرای کامل توافقات از سوی نخست‌وزیر عراق تأکید شد.

دکتر روحانی تحقق این مسئله را باعث شکوفایی آبادان، خرمشهر و بصره دانست و اضافه کرد :رایگان شدن ویزای سفر به دو کشوروموضوع سیل در استان خوزستان از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

رییس جمهورهمچنین ادامه داد: راه‌آهن شلمچه و بصره نیز از جمله توافقات ایران و عراق است که اجرای آن برای مردم و زائران دو کشور بسیار مهم است.

وی خوزستان را سرزمین مقدس جهاد و شهیدان دانست و ادامه داد: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به این استان داشته و در سال ۹۸ میلیاردها دلار پروژه در خوزستان به بهره برداری می رسد.

رئیس جمهور با تاکید براین موضوع که حفظ سلامتی مردم مهمترین اصل در مدیریت بحران است بیان کرد: دولت خسارتهای ناشی از سیل که به کشاورزان وارد شده است را جبران خواهد کرد.

احیای حدود ۳۰۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی و اجرایی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری آبیاری نوین در خوزستان از اقدامات دولت تدبیر و امید برای مردم این منطقه بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.