سیاست گذاری توسعه نگرانه مشخصه بارز جشنواره تئاتر خیابانی ارس است

داور ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس و رئیس تئاتر شهر تهران در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره گفت: سیاست گذاری توسعه نگرانه برگزارکنندگان جشنواره تئاتر خیابانی ارس باعث رشد منطقی این جشنواره شده است.

به گزارش فرینا، سعید اسدی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره تئاتر خیابانی ارس در دوره های گذشته، افزود: منطقه آزاد ارس با نگاه توسعه ای جشنواره تئاتر خیابانی ارس را برگزار می کند.
اسدی گفت: اینکه در ششمین دوره این جشنواره، شاهد سراسری شدن آن هستیم، نشان دهنده این نگاه و حرکت منطقی برگزارکننده های جشنواره است. 
وی افزود: افزایش جذابیت نمایش های اجرا شده در جشنواره تئاتر خیابانی ارس و بین المللی شدن آن در سال های آتی، می تواند زمینه ساز سفرهای فرهنگی از کشورهای همسایه به قصد حضور در این جشنواره باشد. 
داور ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با اشاره به همزمانی این جشنواره با مهم ترین روز تئاتری جهان، خاطرنشان کرد: هفتم فرودین روز جهانی تئاتر و روز ملی بزرگداشت هنرهای نمایشی ایرانی است و باعث افتخار است که جشنواره تئاتر خیابانی ارس در چنین روز مهمی آغاز می شود. 
اسدی تصریح کرد: تئاتر فرهنگ گفتگو و تعامل را گسترش می دهد و می توان گفتگو را یکی از نیازهای اصلی فرهنگی در کشور عنوان کرد. 
وی با اشاره به اهمیت تئاتر در عرصه جهانی، گفت: تئاتر یکی از مهم ترین دستاوردها و میراث های ماندگار بشری است و از این هنر به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه جهانی نام می برند.
داور ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس افزود: فرهنگ ها و کشورهایی در جهان پیشرو هستند که تئاتر در این کشورها و جوامع رشد و توسعه مناسبی داشته باشد. 
اسدی عنوان کرد: تئاتر خیابانی می تواند عرصه حضور تئاتر در جامعه را افزایش دهد. به طوریکه به جای دعوت مردم برای تماشای تئاتر، این تئاتر است که مهمان مردم می شود. 
وی در پایان گفت: هنر تئاتر زبان مشترک جهانی است و می توانیم به کمک این هنر در جهان نیز حرف هایی برای گفتن داشته باشیم. 
ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، امروز، 7 فروردین 98 مصادف با روز جهانی تئاتر و روز ملی بزرگداشت هنرهای نمایشی ایرانی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد. 
در مراسم افتتاح، داوران این دوره از جشنواره، به همراه اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، مردم علاقمند به هنر تئاتر و گردشگران نوروزی ارس حضور داشتند. 
آقایان فرهاد قائمیان و سعید اسدی و خانم گلبرگ ابوترابیان، هر سه از اساتید برجسته و نام آشنای هنرهای نمایشی کشور، داوری آثار راه یافته به بخش نهایی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را برعهده دارند. 
ششمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس در مدت 4 روز در منطقه آزاد ارس برگزار می شود و 200 هنرمند از 14 استان و 4 منطقه آزاد کشور در قالب 29 گروه هنری، 90 نمایش خیابانی را در معرض دید عموم مردم و گردشگران نوروزی ارس قرار خواهند داد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.