اختصاص 54 درصد سهم گردشگری قشم به 5 استان کشور / خراسان رضوی در جایگاه نخست

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: 54 درصد سهم گردشگری جزیره قشم به پنج استان کشور اختصاص دارد.

به گزارش فرینا، محمد رضا عباسی افزود: از 25 اسفند 97 تا نهمین روز فروردین امسال، استان خراسان رضوی با 15 درصد، تهران با 13 درصد و اصفهان، فارس و کرمان هم به ترتیب با 11، 10 و 5 درصد به ترتیب در جمع 5 استان دارای بیشترین سهم سفر به قشم قرار دارند.
به گفته عباسی، مهمانان 26 استان دیگر ایران هم در مدت یاد شده 46 درصد سهم سفرها به جزیره زیبای قشم در جنوب ایران را به خود اختصاص داده اند.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به آمار روز  جمعه 9 فروردین 98، از افزایش تعداد ورود خودروها، مسافران ورودی از سه مبدا هوایی، زمینی و دریایی و رشد 21 درصدی سهم سفر ها به قشم در مقایسه با روز مشابه سال 97 خبر داد.
وی اظهار کرد: روز گذشته 42 هزار و 860 گردشگر از مسیر زمینی (اسکله پهل به اسکله لافت) و دریایی از (اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری) وارد جزیره قشم شدند که این میزان ورود مهمانان نوروزی در مقایسه با روز مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
عباسی ادامه داد: روز نهم فروردین 98 تعداد دو هزار و 161 مهمان هم از طریق مرز هوایی و فرودگاه بین المللی قشم وارد این جزیره شدند که نشان از رشد 37 درصدی نسبت به روز مشابه سال قبل دارد.
وی با اشاره به اینکه هفت هزار و 184 دستگاه انواع خودرو مهمانان نوروزی قشم هم روز گذشته با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت وارد اسکله لافت جزیره قشم شدند، افزود: این میزان ورود خودرو در مقایسه با روز مشابه سال 97، نشانگر رشد 12 درصدی ورود مهمانان در روز نهم فروردین امسال دارد.
بنا به این گزارش، ستاد اجرایی خدمات سفر قشم آمار کل مهمانان ورودی نهمین روز فروردین 98 این جزیره در جنوب کشور را 45 هزار و 21 گردشگر اعلام نموده که در مقام مقایسه ای با روز مشابه سال گذشته از رشد  21 درصدی برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو