تئاتر خیابانی عرصه بروز استعداد جوانان است

عضو هیات داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، تئاتر خیابانی را عرصه بروز استعداد جوانان دانست و گفت: تئاتر به مردم تفکر و انگیزه می دهد.

به گزارش فرینا، فرهاد قائمیان در حاشیه مراسم افتتاح جشنواره تئاتر خیابانی ارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز برای من روز بسیار مبارکی است؛ به خاطر اینکه مصادف با روز جهانی تئاتر و همچنین روز هنرهای نمایشی در ایران است.
قائمیان با بیان اینکه امیدواریم سال آینده این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود، افزود: آرزو می کنم همیشه شاهد چنین روزها و اجراهای آئینی و سنتی باشیم.
عضو هیات داوران ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس برگزاری تئاترهای خیابانی در مناطق و نواحی مختلف کشور را در بسط و توسعه این هنر اصیل و مردمی موثر دانست و گفت: در این جشنواره ها استعدادهای هنری جوانان و به خصوص مناطق ظهور می کنند.
قائمیان در مورد نقش تئاتر خیابانی در کشاندن مردم به سالن ها و انس بیشتر با تئاتر اظهار داشت: تئاتر در مجموع به معنای صحبت تنگاتنگ با مردم است و قرار نیست که تئاتر حتما در سالن اجرا شده و همه مردم به سالن نمایش بیایند، بلکه این تئاتر خیابانی نیز عرصه حضور جوانان است تا در بین مردم دیده شوند.
وی گفت: نمایش ارثی است که به ما رسیده و ما می توانیم آن را در بین مردم منتشر کنیم تا به مردم انگیزه داده و آنان را به تفکر وا داریم.
به گزارش ایرنا، همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه ۱۳۹۸ (۲۷ مارس ۲۰۱۹)، ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی با حضور 200 هنرمند و 29 گروه در منطقه آزاد ارس آغاز شد.
ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس به مدت چهار روز برگزار می شود، این جشنواره پنج دوره به صورت منطقه ای برگزار شده و امسال برای نخستین بار به صورت سراسری برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو