آیین عید مبعث و بزرگداشت روز 12 فروردین در مساجد قشم برگزار می شود

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از برگزاری آیین عید مبعث و بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران در مساجد سطح جزیره به صورت هم زمان خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام احمد غلامی با اعلام این خبر اظهار کرد: با نازل شدن نخستین آیه های قرآن، رسالت پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بشریت به سوی توحید آغاز شد، بعثت، روز احیای کرامت انسان و آشنایی با آموزه های وحدانی خداوند است.
حجت الاسلام غلامی با اشاره به این مطلب که عید مبعث به عنوان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان هرساله در تاریخ 26 رجب جشن گرفته می شود، افزود: جشن عید مبعث در جزیره قشم نیز هم زمان با سراسر کشور در مسجد النبی شهر قشم، امامزاده سید مظفر(ع)، شهر درگهان و روستاهای رمکان و طبل، شامگاه چهارشنبه 14 فروردین ماه برگزار می شود.
وی از برپایی مراسم بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران در همین تاریخ خبر داد و افزود: از آنجایی که روز جمهوری اسلامی ایران (12 فروردین)، در تقویم امسال مصادف با شهادت امام موسی کاظم(ع) است، این مراسم نیز در ادامه جشن مبعث، در مساجد سطح جزیره برگزار می شود.
به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قشم، 12فروردین روز محقق ساختن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مردم و کشور عزیزمان ایران است.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با مردمانی خونگرم، همه ساله به ویژه در ایام تعطیلات پایان سال وعید نوروز میزبان انبوه مسافرانی است که از نقاط مختلف ایران و جهان به این جزیره در جنوب ایران سفر می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.