ایمنی مهمترین اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در بخش گردشگری دریایی است

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی‌ سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایمنی مهمترین اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در بخش گردشگری دریایی است

به گزارش فرینا، علی اکبر مرزبان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با اعلام این مطلب افزود:استان مازندران به دلیل برخورداری از جذابیت های فراوان مانند مناطق جنگلی و سواحل زیبا از مقاصد مهم گردشگران نوروزی به شمار می رود.

مرزبان با اشاره به اهتمام جدی سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه گردشگری دریایی خاطرنشان کرد:علیرغم شرایط نامناسب جوی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار گردشگر ،ضمن حضور در سواحل محدوده اداره کل بنادر ودریانوردی استان مازندران، ازخدمات ایستگاه های گردشگری ساحلی استفاده کردند.

وی با اشاره به اهمیت موزه دریایی بندر نوشهر افزود:اقدامات خوبی در این موزه برای معرفی تاریخچه و هویت بندر باسابقه نوشهر و آشنایی هرچه بیشتر هموطنان با فعالیت های دریایی و بندری صورت گرفته که خوشبختانه با اسقبال چشمگیر گردشگران نوروزی روبرو شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز گزارشی از روند اجرای طرح ساماندهی سفرهای ایمن دریایی در نوروز ۱۳۹۸  ارائه و خاطرنشان کرد:خوشبختانه با تلاش همکاران و همکاری مؤثر دیگر دست اندرکاران اجرای طرح ساماندهی سفرهای دریایی، در نوروز امسال شاهد هیچ حادثه دریایی در  آب های ساحلی استان (رامسر تا فرح آباد ساری) نبوده ایم.

محمدتقی انزان پور اعزام روزانه بازرسان دریایی اداره کل به بیش از ٥٥ ایستگاه گردشگری ساحلی فعال در ایام نوروز،نظارت مستمر بر فعالیت شناورها و قایق های تفریحی،هماهنگی جهت بازدید عموم هموطنان از موزه دریایی و تأسیسات بندری و دریایی بنادر نوشهر و فریدونکنار،نصب بنرهای حاوی هشدارهای ایمنی سفرهای دریایی در ایستگاه های گردشگری ساحلی،ارسال پیام های ایمنی از طریق شبکه های مجازی برای آگاهی گردشگران نوروزی،توزیع جلیقه نجات و جعبه کمک های اولیه در بین شناورهایی که نسبت به رعایت استاندارد های ایمنی مد نظر کارشناسان دریایی اداره کل اقدام نموده اند و... را از مهمترین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران عزیز نوروزی برشمرد.

گفتنی است؛ بندر نوشهر به عنوان مرکز اصلی جستجو و نجات دریایی استان مازندران، با همکاری همیاران ناجی و سایر ارگان های همکار منطقه، در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی و تماس با سامانه ارتباطی ١٥٥٠ ،خدمات جستجو و نجات دریایی (SAR) را به شهروندان و گردشگران عزیز ارائه می نماید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو