افزایش 78 درصدی بازدید از اماکن گردشگری قشم / ثبت یک میلیون و 780 شب اقامت در جزیره

رئیس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش بازدید 77.41 درصدی مهمانان نوروز 98 از اماکن تفریحی، گردشگری و تاریخی این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، محمد رضا عباسی گفت: از 25 اسفند 97 تا پایان 16 فروردین 98، یک میلیون و 82 هزار و 794 نفر از ظرفیت های گردشگری قشم بازدید کردند که در مقایسه با آمار 610 هزار و 327 بازدید سال گذشته، با 77.41 درصد رشد همراه بوده است.
عباسی افزود: در مدت یاد شده 764 هزار و 992 نفر از هموطنانمان و گردشگان خارجی از سه مسیر هوایی، دریایی و زمینی وارد جزیره قشم شدند که در مقایسه با آمار 745 هزار و 715 نفر ورودی سال گذشته، 3 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، مسافران مسیر زمینی با 133 هزار و 495 دستگاه انواع خودروی شخصی و عمومی از طریق اسکله پهل با استفادده از شناورهای ویژه حمل خودرو (لندینگ کرافت ها) وارد قشم شدند که این آمار خودروها با آمار ورودی سال گذشته مطابقت دارد.
رئیس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اعلام رشد 39.40 درصدی میزان شب اقامت گردشگران در جزیره قشم خبر داد و افزود: آمار امسال شب اقامت مهمانان نوروزی قشم به یک میلیون و 780 هزار و 418 شب رسید که در مقایسه با یک میلیون و 277 هزار و 192 شب اقامت سال گذشته، حدود 40 درصد رشد داشته است.
عباسی گفت: ظرفیت های کم نظیر گردشگری، کاشانه های مهمان، آئین های سنتی و اخلاق مهمان نوازی مردم نجیب و شریف جزیره قشم از مهمترین دلایل افزایش ماندگاری گردشگران نوروزی بوده است.
بنا به این گزارش، در سفر به قشم می توان در کنار بازدید از زیبایی کم نظیر سایت هایی همچون جنگل دریایی حرا، طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره ها، جزایر ناز، دره و تنگه چاهکوه، خلیج دلفین ها، غارهای خربس، چاه های تلا و بادگیرهای زیبای بندر تاریخی لافت، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، موزه ژئوپارک شهر قشم، سواحل زیبا و قلعه پرتغالی ها، همچنین از غذاهای لذیذ و شیرینی های خوشمزه مردم این دیار و صنایع دستی بانوان هنرمند این منطقه هم لذت برد و با ورود به کاشانه های مهمان  در روستاهای جزیره نیز خاطره خوش دوران گذشته را، تجربه کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.