بانک و بورس و بیمه به رونق تولید کمک کنند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال باید همه مجموعه ها از جمله بانکها، بورس و بیمه با کار جهادی در خدمت رونق تولید قرار گیرند.

به گزارش فرینا، فرهاد دژپسند، در گردهمایی معاونان و مدیران وزارت اقتصاد برای تبیین برنامه ها و ماموریت های سال 98 افزود:​ باید با دور اندیشی و تدبیر تلاش کنیم که سختی ها به حداقل کاهش یابد.

دژپسند گفت:​ بانک ها باید برنامه عملیاتی قوی برای ایفای نقش به منظور رونق تولید داشته باشند و با حرکت جهشی ایفای نقش کنند.
وی افزود:​ بانک‌ها باید راههای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را شناسایی و با وصول مطالبات معوق در خصوص اعطای تسهیلات اقدام کنند
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:​ بانک ها باید کمک کنند تا طرح هایی که پیشرفت بالای 75 درصد دارند در سال 98 به بهره‌برداری برسند،درباره بازار سرمایه گفت باید سهم بورس در تامین مالی اقتصاد از 15 درصد به 40 درصد برسد
دژپسند اضافه کرد:​ بازار سرمایه باید با یک برنامه عملیاتی و جامع،​ جای نظام بانکی را در تامین مالی بگیرد و افزایش حجم نقدینگی فرصت خوبی است تا با طرحهای جدید به توان این سرمایه ها را در جهت رونق تولید هدایت کرد.
وی افزود:​ در حوزه بیمه نیز باید با تعریف بیمه های جدید کاری کنیم که فعالان اقتصادی نگران تحریم و خطر های برون زا نباشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی استفاده از دارایی های راکد دولت را راه دیگر مقابله با تهدیدات برشمرد و گفت: در سال 98 حداقل باید از 15 درصد دارایی های راکد شناسایی شده در اقتصاد کشور استفاده کنیم.
دژپسند به ضرورت جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال دانش فنی اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد نیز باید با کارکرد اصلی خود و جهت رفع محدودیت ها قدم بردارند.
وی بهبود فضای کسب و کار را ضروری دانست و گفت:​ گمرکات باید به طور جدی مانع رسوب کالا در گمرک شوند و اجازه داده نشود تا عده ای برای افزایش قیمت و کسب سود بیشتر کالاهای خود به ویژه مواد اولیه مورد نیاز تولید را ترخیص نکنند .
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تأکید کرد:​ ما نیازمند جهاد مدیریت هزینه در همه دستگاههای تولیدی هستیم.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ممکن است امسال درآمدهای نفتی کاهش یابد گفت: این منابع باید با درآمدهای مثل مالیات جایگزین شود با این حال در این مسیر نباید به تولید آسیبی برسد.
دژپسند افزود: میزان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده برای سال گذشته 112 هزار میلیارد تومان بود که 109 هزار میلیارد تومان آن محقق شد که میزان قابل قبولی است.
برنامه وزارت اقتصاد برای رونق تولید نهایی می شود
وزیر اقتصاد و امور دارایی از نهایی شدن برنامه عملیاتی این وزارتخانه و دستگاه‌های وابسته برای تحقق شعار رونق تولید تا دو روز آینده خبر داد.
دژپسند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: پیش نویس این برنامه تهیه شده و طی دو روز آینده در جلساتی که با حضور مدیران و کارشناسان وزارتخانه برگزار می‌شود نهایی خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سیستم بانکی بیمه‌ها و بازار سرمایه برای رونق تولید اقدام خواهند کرد.
دژپسند اضافه کرد: بیمه ها باید به گونه ای اقدام کنند که بنگاه های اقتصادی نگران بحران ها و عوامل خارجی نباشند.
وی گفت:​ در خصوص سرمایه گذاری خارجی باید به فکر جذب سرمایه‌های کوچک هم باشیم و با رونق فضای کسب و کار سرمایه گذاران را به تولید ترغیب کنیم.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دولت دارایی های زیادی دارد اظهار داشت:​ دارایی های راکد باید شناسایی و مولد سازی شود.
دژپسند به دیدار ابتدایی سال با رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت:​ رئیس‌جمهور در این دیدار دغدغه رسوب کالا در گمرکات را مطرح کرد و معتقد است افزایش درآمدهای مالیاتی نباید موجب آسیب به تولید شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: همچنین بهبود فضای کسب و کار و تدوین برنامه عملیاتی به این منظور از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در این دیدار بود. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو