مشوق‌های ویژه برای تاجران ایرانی در بازار عراق

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرایط تجاری ـ اقتصادی ایران با عراق ویژه و مشوق‌های زیادی برای تاجران ایرانی در بازار عراق در نظر گرفته شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایبِنا، فرهاد دژپسند پس از جلسه مشترک با وزرای برنامه ریزی و دارایی عراق افزود​: هم اکنون حجم مبادلات تجاری دو کشور ۸ میلیارد یورو است و با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم هرچه سریعتر شاهد افزایش این حجم باشیم.
دژپسند گفت: در دیدار با دو وزیر عراقی درباره فعالیت های گمرکی، تسهیل فعالیت های تجاری، لزوم فعالیت های بیمه ای و سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: عراق دومین شریک تجاری ایران است، اما حجم مبادلات تجاری ـ اقتصادی میان دو کشور با توجه به سابقه، تاریخ و فرهنگ مشترک در این سطح مناسب نیست و باید افزایش یابد.
وزیر برنامه ریزی عراق هم در این دیدار گفت: حضور ۹ وزیر و تعداد زیادی از تجار عراقی به همراه نخست وزیر عراق در سفر به تهران نشان دهنده علاقه بغداد به افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی است. وزیر دارایی عراق هم گفت: با مسئولان ایرانی موانع و مشکلات موجود برای گسترش مبادلات تجاری را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو