جذب 2271 میلیاد تومان سرمایه داخلی در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: جذب 2271 میلیارد تومان سرمایه داخلی و 78 میلیون و 742 هزار دلار سرمایه خارجی در نشست های سال گذشته کمیسیون اقتصادی این منطقه مصوب شد. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، صفر شاسفند با اشاره به بررسی 523 طرح سرمایه گذاری و درخواست تمدید، اجاره و خلع ید در نشست های کمیسیون اقتصادی منطقه آزاد ارس در سال قبل گفت: میزان اشتغال پیش بینی شده بر اساس طرح های ارایه شده 5 هزار و 728 فرصت شغلی است.
شاسفند با اعلام اینکه 55 درصد معادل 1246 میلیارد تومان از سرمایه داخلی جذب شده در بخش صنعتی منطقه اتفاق افتاده است، افزود: بخش گردشگری با سهم 22 درصدی و جذب 496 میلیارد تومان، بخش کشاورزی با سهم 20 درصدی و جذب 455 میلیارد تومان و بخش تجاری با سهم 2 درصدی و جذب 72 میلیارد تومان در رده های بعدی قرار دارند.
وی گفت: کل سرمایه خارجی جذب شده در منطقه آزاد ارس در سال گذشته مربوط به بخش صنعتی است.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: از 523 طرح سرمایه گذاری و درخواست تمدید، اجاره و خلع ید بررسی شده در نشست های سال گذشته کمیسیون اقتصادی منطقه آزاد ارس، 434 طرح مصوب و 89 طرح رد شده است.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت در شمالغرب کشور واقع شده و بیش از 60 شرکت خارجی و 400 شرکت داخلی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
معافیت های مالیاتی 20 ساله، واگذاری زمین به افرادی که در بخش تولید فعالیت می کنند با اقساط دراز مدت، همچنین ارائه تسهیلات بانکی و امکان واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات بدون اخذ عوارض از مشوق های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس به شمار می رود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.