رشد 78 درصدی بازدید از اماکن گردشگری قشم در نوروز 98

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 78 درصدی بازدید از اماکن گردشگری، تاریخی و تفریحی جزیره در سال جدیدی خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با اعلام این خبر افزود: از تاریخ 25 اسفند ماه 97 تا 16 فروردین ماه 98، تعداد یک میلیون و 82 هزار و 115 بازدید کننده از اماکن گردشگری، تفریحی و تاریخی قشم بازدید کرده اند که نسبت به زمان مشابه در سال 97 رشدی معادل 77.41 درصد نشان می دهد.
شهرکی گفت: اماکن گردشگری قشم در پنج حوزه محیط زیست، ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم، میراث فرهنگی، مراکز تفریحی و غرفه های صنایع دستی پذیرای مهمانان نوروزی بودند تا ظرفیت های بی بدیل قشم را به مردم معرفی کنند.
رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: جزایر ناز با 141 هزار و 895 بازدید کننده، بالاترین آمار بازدید در بین تمامی اماکن گردشگری را در اختیار دارد.
به گفته وی، در بخش محیط زیستی اماکن گردشگری قشم، جزایر ناز در رتبه نخست، جنگل های حرا با 140 هزار و 879 گردشگر در رتبه دوم، سایت دلفین های جزیره هنگام با 83 هزار و 958 تَن در رتبه سوم و در نهایت جزایر هرمز و لارک با 24 هزار و 93 گردشگر ر رتبه چهارم قرار دارند.
رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به ژئوسایت های پربازدید در این ایام گفت: تنگه چاهکوه با 54 هزار و 959 بازدید کننده رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داده و دره ستاره ها با 18 هزار و 903 گردشگر، غار نمکدان با 12 هزار و 723 تَن، دره تندیس ها با 11 هزار و 753 گردشگر و موزه ژئوپارک قشم با سه هزار و 584 بازدید کننده در رتبه های بعد قرار دارند.
شهرکی افزود: بخش میراث فرهنگی جزیره نیز از استقبال بالایی برخوردار بود که رتبه نخست آن با تعداد 57 هزار و 350 بازدید کننده به روستای تاریخی لافت اختصاص داشت.
وی رتبه دوم در بخش میراث فرهنگ را با 43 هزار و 783 گردشگر متعلق به غارهای خربس معرفی کرد و بیان داشت: قلعه پرتغالی ها با 15 هزار و 45 تَن، موزه دریانوردی روستای گوران با چهار هزار و 38 بازدید کننده و قبرستان انگلیسی ها در روستای باسعیدو با دو هزار و 955 گردشگر در جایگاه های بعد قرار می گیرند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به معرفی مراکز تفریحی جزیره در حوزه های مختلفی همچون تفریحات ساحلی، دریایی و هوایی پرداخت و گفت: در این بخش تفریحات ساحلی با 16 هزار و 151 متقاضی در جایگاه نخست استقبال از مراکز تفریحی بوده است.
به گفته وی، 16 هزار و 69 بازدید کننده از ظرفیت تفریحی- علمی پارک کروکودیل ها دیدن کردند. همچنین تفریحات دریایی 9 هزار و 698 متقاضی، کشتی تفریحی 6 هزار و 50 متقاضی و تفریحات هوایی یک هزار و 962 درخواست کننده داشت.
 رییس کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به رشد صنعت گردشگری بین مردم کشور ادامه داد: جزیره قشم با گستره متنوعی که در حوزه گردشگری دارد، یکی از منحصربفردترین مناطق کشور برای گذراندن تعطیلات به ویژه عید نوروز می باشد.
جزیره قشم با مناطق زیبای ساحلی، آثار غنی تاریخی، ژئوسایت های بینظیر و تفریحات دریایی و هوایی در جنوب کشور، تجربه نوروزی متفاوت برای هم وطنان سراسر کشور می سازد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو