تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت و گردشگری در ارس

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سرمایه گذاران بیشتر علاقه‌مند به حضور در بخش صنعت و گردشگری هستند. به طور مثال در حوزه گردشگری با ایجاد مجتمع تفریحی، ساخت انواع هتل‌ها و دیگر وسایل تفریحی درصدد جذب گردشگر هستیم.

به گزارش فرینا، صفر شاسفند در گفتگو با اقتصاد۲۴ در مورد مصوبات کمیسیون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس در سال ۹۷ افزود: مجموع این مصوبات در سرمایه گذاری داخلی دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان بوده است، این درحالی است که حجم سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته ۷۹ میلیون دلار بوده است.
شاسفند گفت: از مجموع دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی، هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان آن به طرح های صنعتی، ۴۹۷ میلیارد تومان آن به بخش گردشگری، ۴۵۵ میلیارد آن مربوط به بخش کشاورزی و ۷۲ میلیارد تومان دیگر هم به بخش خدماتی مربوط می شود. بنابراین عمده جذب سرمایه های داخلی در بخش صنعت و گردشگری جذب شده است.
وی در پاسخ به این سوال که علاقه‌مندی سرمایه گذاران داخلی به کدام‌ها در منطقه آزاد ارس است؟ افزود: سرمایه گذاران بیشتر علاقه‌مند به حضور در بخش صنعت و گردشگری هستند. به طور مثال در حوزه گردشگری با ایجاد مجتمع تفریحی، ساخت انواع هتل‌ها و دیگر وسایل تفریحی درصدد جذب گردشگر هستیم که البته زمین های آن جانمایی شده و در حال انجام بقیه امور اجرایی آن هستیم.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس همچنین در پاسخ به این سوال که سرمایه گذاران خارجی بیشتر حاضر به سرمایه گذاری در کدام بخش‌ها هستند؟ گفت: از مجموع ۷۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده، ۱۰۰ درصد طرح ها به حوزه صنعت اختصاص دارد. در طرح های صنعتی سرمایه گذارانی از کشورهای چین، کره، ترکیه و آذربایجان علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش‌های داروسازی، پوشاک، پالایشگاه و حتی تولید روغن هستند.
شاسفند در پایان از کشت گلخانه ای به عنوان مزیت نسبی ارس نام برد و افزود: در بخش کشاورزی سرمایه گذاری های خوبی در کشت گلخانه ای انجام شده است و این بخش به عنوان مزیت نسبی ارس محسوب می شود که در سال های اخیر اتفاقا هم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و هم سودآوری خوبی برای بخش خصوصی به همراه داشته است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو