اقدامات پیشگیرانه مدیریت امور درگهان در مواجهه با بارش ها 

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از تلاش های شبانه روزی نیروهای این مدیریت برای جلوگیری از تجمع و ورود آب های سطحی به شهر خبر داد. 

به گزارش فرینا، امیر سلکی با اشاره به اقدامات مهم ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد قشم در راستای پیشگیری از  جاری شدن سیلاب گفت: لایروبی کانال ها و خورها، پر کردن گودال ها، خاکریزی، سیل بندی در مناطق کم ارتفاع و ورودی های مجتمع های تجاری و نصب پمپ های تخلیه آب، از جمله اقداماتی بود که طی روزهای گذشته در سطح شهر درگهان و روستای هلر به انجام رسید.
سلکی بر نقش اساسی خور هلر ـ درگهان برای انتقال آب های سطحی ناشی از بارش به دریا تاکید کرد و افزود: با توجه به ورود سامانه پرفشار بارشی در آسمان جزیره و شدت بارش از شامگاه شنبه 24 فروردین ماه، نیروهای مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از شب گذشته تا کنون به صورت تمام وقت در حال خدمت رسانی هستند.
به گفته وی، بیش از 12 پمپ در معابر اصلی شهر درگهان نصب شده که از شب گذشته در سه مرحله اقدام به تخلیه آب های جاری به دریا کرده است.
 مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از نیروهای خدمات شهری این مدیریت، افزود: با رصد به موقع پیش بینی ها و دریافت اخطاریه های سازمان هواشناسی از چند روز قبل و اقدامات فوری ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد قشم در جهت افزایش ایمنی های شهری و روستایی، تا کنون هیچ آسیبی در شهر درگهان و روستای هلر گزارش  نشده است.
گفتنی است، ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد قشم از روز سه شنبه 20 فروردین ماه تا پایان بارندگی به صورت آماده باش در سطح جزیره حضور داشته و در راستای رفاه حال شهروندان آماده ارایه خدمات است. تمام نیروهای این ستاد از جمله مدیریت امور شهری و روستایی و آتش نشانی در حالت آماده باش کامل هستند.
در همین راستا شهروندان عزیز می توانند جهت هرگونه ارسال گزارش و درخواست کمک با سامانه آتش نشانی 125 تماس حاصل نمایند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو