سفیر ایران در قطر: قشم سرمایه ملی و جهانی است

سفیر ایران در قطر از قشم به عنوان منطقه ای برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و سرمایه ای ملی و جهانی نام برد.

به گزارش فرینا، محمد علی سبحانی در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم که در سالن مرکز بین المللی رشد برگزار شد، گفت: دولت ایران مناطق آزاد را به عنوان بخش بالادستی برای سرمایه گذرای ایجاد کرده است که این مناطق از جمله قشم براساس قوانین خاص در جذب سرمایه گذاران فعالیت می کنند.
وی با اعلام اینکه دولت آمریکا تلاش کرد با خروج از برجام مانع از موفقیت های ایران در حوزه های سرمایه گذرای خارجی شوند، افزود: ایران در شرایط کنونی روابط بسیار مستحکمی با کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی دارد.
به گفته سفیر ایران در قطر، علیرغم سنگ اندازی های ترامپ در مساله برجام، روابطمان با بسیاری از کشورهای دنیا بسیار خوب و مستحکم است و با جذب سرمایه گذاران خارجی به ویژه در منطقه آزاد قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس می توانیم از ظرفیت های مهم صنعتی و اقتصادی این جزیره بهره برداری کنیم.
وی از مدیران عامل مناطق آزاد کشور از جمله قشم به عنوان حاکمان دارای اختیارات خاص نام برد و افزود: با توجه به اقدامات موفق دولت دکتر روحانی در برقراری ارتباط با جهانیان و نقش مهم وزارت خارجه در مسائل فرا منطقه ای به ویژه در مساله برجام، شاهد افزایش سرمایه گذرای های خارجی در کشورمان هستیم.
سبحانی ادامه داد: هیچ نقطه منفی برای سرمایه گذرای در ایران وجود ندارد و منطقه آزاد قشم با ظرفیت های بسیار بالا از شرایط مهم جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف صنعتی برخوردار است.
شایان ذکر است؛ در این همایش که به ریاست حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور معاونان این مجموعه در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، علاوه بر رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعابس و قشم، سفرای کشورهای آفریقای جنوبی، قزاقستان و افغانستان و همچنین رایزن اقتصادی کشورهای اتریش، روسیه و ویتنام هم حضور داشتند.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو