اتحاد و هماهنگی، کلید تأمین آرامش و امنیت قشم در ایام نوروز

رییس کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، تعامل و همکاری دستگاه های انتظامی و نظارتی را دلیل اصلی گذراندن نوروزی آرام و ایمن در جزیره قشم دانست.

به گزارش فرینا، حسین رفیعی با اشاره به کاهش 70 درصدی آمار تصادفات و سوانح گفت: تأمین امنیت پایدار اجتماعی، سیاسی و انتظامی منطقه آزاد قشم در ایام نوروز امسال، با مدیریت و نظارت این کمیته و اقدام نیروی انتظامی و پایگاه دریابانی شهرستان و سایر نهادهای قضایی، انتظامی و نظامی شهرستان امکان پذیر شد.
رفیعی با تاکید بر استقرار 10 ایستگاه ویژه انتظامی درکمپ پارک ها، میدان ها، مراکز خرید و گردشگری و مبادی ورودی و خروجی شهرهای قشم و درگهان، 12 ایستگاه ویژه مرزبانی درمبادی ورودی و خروجی جزیره و اسکله های گردشگری قشم در این ایام افزود: آمار بازدیدهای انتظامی و امنیتی از اماکن ذکر شده نسبت به سال گذشته به طور میانگین 100 درصد افزایش داشته است.
مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ساماندهی قایق های تفریحی و گردشگری، جزایر ناز، اصلاحات هندسی و اجرای طرح های ترافیکی را در راستای افزایش رفاه و امنیت گردشگران دانست و گفت: اختصاص 11 دستگاه خودرو گشت نامحسوس به پایگاه پلیس راه قشم-لافت و پلیس راهور ناجا و اصلاح نقاط حادثه خیز درون و برون شهری با اهتمام معاونت فنی و زیربنایی باعث شد نوروز بدون هیچ گونه سانحه منجر به فوتی برای گردشگران سپری شود.
به گفته وی، ایمن سازی میدان استقلال و ساماندهی و نظم دهی به مکان های استقرار اجاره دهندگان خانه های مسافر، بخش دیگری از این اقدامات بوده است.
رفیعی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان در همکاری مستقیم با کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با به کارگیری بیش از 150 نیروی کمکی از استان در 12 ایستگاه ویژه نوروزی در شهرهای قشم و درگهان امنیت اجتماعی منطقه آزاد قشم در نوروز 98 را به بهترین شکل تأمین کرد.
مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: این اقدامات علاوه بر اقدامات معمول نیروی انتظامی در واحدهای تابعه، اعم از اداره آگاهی، پلیس و اطلاعات امنیت عمومی، پلیس پیشگیری، یگان امداد و سایر زیرمجموعه های ناجا به انجام رسیده است.
رفیعی با تاکید بر تسهیل و روان بودن ترافیک شهری در جزیره افزود: پلیس راهور نیروی انتظامی قشم نیز با به کارگیری سه دستگاه خودرو گشت نامحسوس علاوه بر ظرفیت های خودرویی و انسانی و با تدابیر ویژه ستاد به روان سازی ترافیک کمک کرد.
رییس کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین با تقدیر از پلیس راه قشم بیان داشت: پلیس راه قشم با هفت دستگاه خودرو گشت نامحسوس علاوه بر ظرفیت های سازمانی موجود، توانست جاده ها و محورهای ارتباطی بین شهری را به رغم شرایط خاص آب و هوایی و تمرکز تردد گردشگران در جاده ساحلی، به شکل مطلوب مدیریت کند.
رفیعی گفت: پایگاه دریابانی قشم نیز در راستای تحقق وظایف ذاتی و تأمین امنیت مرزهای آبی جزیره قشم و تحقق مصوبات و ابلاغات ستاد اجرایی سفر قشم، با 12 ایستگاه ویژه نوروزی در بنادر و اسکله های تفریحی و به کارگیری بیش از 90 نیروی کمکی از استان در تامین امنیت شهروندان و مهمانان نوروزی نهایت همکاری را به عمل آورد.
وی ضمن تقدیر از دادسرای شهرستان قشم، پایگاه دریابانی اسکله پهل، فرمانداری شهرستان خمیر، فرمانداری شهرستان قشم، پلیس فرودگاه قشم، بسیج سپاه ناحیه قشم و سپاه فرودگاه قشم گفت: اخذ منظم گزارش های ترافیکی، انتظامی و امنیتی، تهیه و ارایه منظم عملکرد روزانه و تنظیم گزارش مقایسه ای عملکرد این کمیته به ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، و در نهایت هدیه دادن خاطراتی خوش به گردشگران نوروزی جزیره در سال 98، با همکاری و همراهی این ارگان ها میسر و امکان پذیر شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.