وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

رشد اقتصادی کشور با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه ظهر امروز چهارشنبه 27 فرودین ماه از پروژه هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

به گزارش فرینا، در حاشیه این بازدید مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در خصوص روند ساخت سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان گمرک مستقر در هسته پیشران منطقه آزادشهر فرودگاهی توضیحاتی را برای وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد.
علی رستمی گفت: برای اینکه منطقه آزادتجاری شهر فرودگاهی امام (ره) بتواند شروع به کار کند و کد ترانزیت دریافت کند می‌بایست گمرک در این منطقه شروع به فعالیت می‌کرد، از همین رو جلساتی را با مدیران گمرک جمهوری اسلامی‌ایران برگزار کردیم و به نتایج خوب و قابل‌ ملاحظه‌ای برای استقرار گمرک در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام (ره) رسیدیم.
رستمی با بیان اینکه این مجموعه در راستای کمک به اقتصاد کشور و تولید ملی عزم خود را جذب کرد تا هرچه سریع‌تر بستر مناسبی برای استقرار گمرک فراهم کند گفت: ساخت سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان اداری گمرک با سرعت هرچه بیشتر در هفته‌های گذشته انجام شده و در تلاش هستیم تا این پروژه‌ها در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا استارت شروع به کار و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام (ره) زده شود.
وی ادامه داد: در ساخت سوله سرپوشیده (انبار) گمرک به جزئی‌ترین مسائل هم فکر شده به‌طوری‌که در انتهای این انبار سردخانه هم تعبیه شده تا اگر باری نیاز به سردخانه داشت بتوان در همین محل آن را نگهداری کرد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ساخت مسیرهای منتهی به هسته پیشران منطقه آزاد تجاری این مجموعه برای تردد خودروهای سنگین خبر داد و گفت: پارکینگ ویژه در این محوطه برای خودروهای سنگین ساخته خواهد شد تا عملیات تخلیه و بارگیری در سوله سرپوشیده بدون مشکل انجام شود.
رستمی افزود: دو ماه است که به صورت مستمر برای به سرانجام رساندن ساخت سوله و ساختمان گمرک تمامی این مجموعه در تلاش هستند و باید از تک‌تک آن‌ها تشکر و قدردانی کنم.
وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از هسته پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام (ره) گفت: ملزومات مهم راه‌اندازی یک منطقه آزاد، ایجاد گمرک در آن منطقه است و شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) با احداث سوله سرپوشیده (انبار) و ساختمان اداری آن گام مهم و مؤثری برای فعالیت گمرک در این مجموعه برداشته است.
محمد اسلامی با بیان اینکه روند ساخت هسته پیشران در شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) با سرعت خوبی پیشرفت داشته، افزود: با به سرانجام رسیدن هسته پیشران منطقه آزادتجاری شهر فرودگاهی امام (ره) می‌توان وارد فاز مذاکره با سرمایه‌گذاران شد و از آن مهم‌تر جذب سرمایه‌گذار می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی کشور شود، در نتیجه ایجاد چنین فضایی برای کشور مهم و اثربخش است.
وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از هسته پیشران منطقه آزاد تجاری از پروژه احداث مسجد جامع شهر فرودگاهی امام (ره) نیز بازدید کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو