لزوم تامین نیازهای اساسی بانوان در مناطق آسیب دیده حادثه سیلاب های اخیر

دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در شرایط بحرانی ناشی از سیلاب های اخیر باید نیازهای اساسی زنان شناسایی و تأمین شده و همچنین فضا برای استفاده و به کارگیری توانمندی های آنها فراهم شود.

به گزارش فرینا؛ مریم منصوری ضمن ابراز تألم در خصوص وقوع سیلاب های اخیر در بعضی نقاط کشور از جمله استان خوزستان و با توجه به نقش اساسی بانوان در خانواده و مسئولیت حمایت و نگهداری از کودکان، افراد سالخورده و بویژه نقش پررنگ آنها در بازسازی کانون خانواده پس از رفع مشکلات و بازگشت به شرایط پایدار؛ افزود: پس از بررسی های بعمل آمده از وضعیت آسیب دیدگان حادثه سیلاب، یادآوری و اهمیت دادن به برخی نکات توسط امدادگران همدل و عزیز در جهت کاهش ناهنجاری های ناشی از این حادثه طبیعی، بسیار ضروری می باشد.

منصوری برطرف کردن نیازهای بانوان در چنین شرایطی را بسیار پراهمیت خواند و گفت: کم توجهی در رسیدگی به بعضی از مسائل بانوان منجر به بروز مشکلاتی در زندگی فردی و اجتماعی تمامی جامعه آسیب دیده خواهد شد.

وی افزود: طبق بررسی های بعمل آمده از نقاط حادثه دیده، بسیاری از بانوان نسبت به دریافت اقلام مورد نیاز خود (خصوصا وسایل بهداشتی) در حضور مردان خودداری می نمایند که در این شرایط حاد، عدم رفع نیازهای اولیه با توجه به نقش مهمی که در کانون خانواده دارند باعث خواهد شد که نتوانند کارکرد مطلوبی از خود نشان دهند.

دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند با درخواست از کلیه مسئولین، خیرین و امدادگران از آنها خواست در نحوه کمک رسانی های خود به حادثه دیدگان خصوصا بانوان حساسیت بیشتری از خود نشان دهند و تأکید کرد: علاوه بر حفظ شأن و کرامت انسانی آنها ؛ اهمیت به نیازهای بهداشتی و محیطی با توجه به تفاوت های بنیادی و فیزیولوژیکی میان زنان و مردان و با در نظر گرفتن این مهم که بانوان بیشتر در معرض بیماری های عفونی قرار دارند، موضوع بسیار پراهمیتی است که باید مد نظر این عزیزان باشد.

منصوری توجه به آداب و فرهنگ مناطق آسیب دیده و در نظر گرفتن حساسیت ها در رفع نیازهای زنان به داشتن حریم خصوصی را مهم ارزیابی کرده و گفت: پیش بینی سرویس های بهداشتی مخصوص بانوان در محل های مناسب و امن از دیگر نکاتی است که باید بدان توجه داشت؛ همچنین توزیع بسته های بهداشتی ویژه آنها و تامین لباس در سایزهای مختلف توسط امدادگران بانو نباید در این بین فراموش شود، چراکه همانطور که پیش تر گفته شد؛ نقش زنان در بازسازی خانواده بعد از حادثه بسیار پراهمیت و تأثیرگذار خواهد بود.

تامین احساس امنیت در مدت اسکان موقت این افراد موضوع مهم دیگری بود که دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند بر آن نیز تاکید داشت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو