معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری:

معرفی ۱۰ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در ماکو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه ازاد ماکو از معرفی ۱۰ روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین حمزه لو در نشست خبری با خبرنگاران و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه محورها و چشم اندازهای توسعه منطقه آزاد ماکو در بخش لجستیک،کشاورزی،صنعت و گردشگری تعیین شده است اظهار کرد: در صددیم با وجود ظرفیتهای متعدد در منطقه آزاد ماکو گردشگر و سرمایه گذار را به این منطقه جذب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مبانی گردشگری منطقه حول محور تاریخ ، جغرافیا و فرهنگ نامگذاری شده و هدف ما جذب گردشگر و سرمایه گذار است.

حمزه لو با بیان اینکه منطقه دارای ظرفیتهای متعدد از جمله چشمه ها،دخمه ها و دشتها و قلعه های تاریخی است افزود: در صددیم ظرفیتهای متعدد منطقه را احیا کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی  و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ظرفیتهای تاریخی صدمه دیده است لذا در حال احیاء ظرفیتهای تاریخی منطقه هستیم گفت: با همکاری آموزش و پرورش و ارگانهای دیگر در حوزه فرهنگ احیای آداب و رسوم و فرهنگ،ظرفیتهای غذایی و هویتی منطقه را در برنامه کاری داریم.‌

معاون  فرهنگی، اجتماعی    و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو  با بیان اینکه ظرفیتهای اقامتی منطقه با ظرفیتهای گردشگری آن همخوانی نداشته و مطلوب نیست خاطر نشان کرد: ظرفیت هتلها و مکان های اقامتی منطقه روزانه ۱۵۰۰ نفر است که لازم است حوزه اقامتی منطقه ارتقا یابد.

وی با تاکید براینکه ظرفیت های منطقه می تواند ثروت آفرینی کند و منابع درآمدی خوبی باشد گفت: ظرفیتهای ماکو با متخصصین بررسی شده و پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده که در این راستا آموزشهایی برای بخشها و صنوف مختلف از جمله تاکسیداران،هتلهای و مراکز اقامتی در نظر گرفته شده است.

حمزه لو با اشاره به توسعه بوم‌گردی در منطقه گفت: اکثر روستاهای منطقه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و ۱۰ روستا به عنوان محور بوم گردی انتخاب شده که در این راستا نیز آموزشهایی از لحاظ ارائه خدمات و صیانت از فرهنگ عمومی روستا انجام شده که با همکاری بنیاد مسکن بهبود زیرساختهای بوم گردی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نوروز امسال ۲۵۰نفر گردشگر در یکی از روستاهای بوم گردی اسکان داشتند.

وی تصریح کرد: بسترهای سرمایه گذاری در بخش گردشگری آماده شده و دراین راستا نیز ۴۰ بسته معرفی ظرفیتها برای سرمایه گذاران تهیه شده تا زمینه سرمایه گذاری درمنطقه فراهم شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در تلاشیم سنتها،توانایی و مهارتهای گذشتگان به نسل جدید منتقل شود که در این راستا نیز بخش خصوصی در حال تدوین تاریخ ماکو است ادامه داد: برگزاری بازیهای بومی محلی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه هنر و قهرمانان ورزشی از جمله برنامه های فرهنگی اجرا شده در منطقه آزاد ماکو طی سال گذشته بود.

وی گفت: طی سال گذشته جشنواره غذای سنتی در منطقه برگزار شد و طرزتهیه ۸۰ نوع غذای محلی در کتابچه ای تهیه شد و امسال نیز در نظر داریم جشنواره عاشیقی با هدف انتقال اخلاق،دین و شرافت در راستای رونق فرهنگ منطقه برگزار کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو