روز دوم مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی؛

توسعه حمل و نقل چندوجهی و افزایش ترافیک ریلی در بنادر

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی رویکرد مانور ریلی ـ کانتینری بندر شهید رجایی در شناسایی موارد منجر به افزایش سهم ریل از ورودی و خروجی بار از این بندر را موفق ارزیابی کرد.

به گزارش فرینا، محمد علی حسن زاده در بازدید از زیر ساخت های حمل و نقل ریلی بندر شهید رجایی و مانیتورینگ عملیات مانور ریل بندر، گفت: با اعزام رام قطار بارگیری شده به سمت سایت شرکت های کانشیپ و پدیدآوران امیدپارس به عنوان ترمینال کانتینری تخصصی و کاملا مکانیزه، موارد بسیار مفیدی در جهت افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بندر شناسایی شد که از این پس در دستور کار مجموعه فعال در این زمینه در راه آهن جمهوری اسلامی و سازمان بنادر قرار خواهد گرفت.

**افزایش قطار برنامه ای در بنادر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی 

دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی در بازدید از عملیات مونیتورینگ مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: افزایش سهم ریلی در بنادر در جهت رونق تولید و کاهش تلفات جاده ای ، نقش بسزایی دارد و در این راستا اقدمات بسیار خوبی طی ۵ سال گذشته در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.
مرتضی باقری افزود: رشد قطار برنامه ای در بنادر می تواند  کاهش حجم ترافیک در جاده و در نتیجه کاهش تلفات جاده ای را به دنبال داشته باشد که از اولویت های وزارت راه و شهرسازی قلمداد می شود.

** دستاورد های مانور ریلی کانتینری مستمر ادامه پیدا کند

مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر نیز از استمرار دستاوردهای مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی خبر داد و آن را در افزایش سهم ترافیک ریلی از کل ترافیک بندر موثر دانست.
خسرو سرایی افزود: در روز دوم مانور ریلی ـ کانتینری و مطابق با برنامه عملیات، یک رام قطار کانتینری با ظرفیت ۱۰۰ کانتینر در ۳۰ واگن ، از داخل بندر شهید رجایی به طور مستقیم به ایستگاه های انشعاب عازم شد و از آنجا به سمت آپرین حرکت خواهد کرد.
به گفته مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر با اعزام این قطار، چالش ها و ناکارآمدی های در مسیر حمل ریلی استخراج و شناسایی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو