عملیات اجرایی احداث آزاد راه بازرگان ـ مرند آغاز شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: عملیات اجرایی قطعه سوم آزادراه بازرگان - مرند به طول ۱۹۰ کیلومتر با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز به کار کرد.

 به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی افزود: آزادراه بازرگان (منطقه آزاد ماکو) ـ مرند در جاده ابریشم و حلقه اتصال کریدورهای بین المللی شرق به غرب احداث و به عنوان دروازه اتصال آسیا به اروپا از آن استفاده می شود.
سلیمانی گفت: نقل و انتقال کالا از شرق به غرب دنیا از این مسیر انجام می گیرد. لذا این مسیر یک مسیر اقتصادی برای حمل و نقل چینی ها به شمار می رود. بنا براین برای ارتقای ظرفیت این بزرگراه باید اتصالات و حمل و نقل طبیعی تسهیل شود.
وی با اشاره به اینکه این پروژه به سرمایه گذاری ۶۵ درصدی بخش خصوصی و ۳۵ درصدی دولت با ده هزار میلیارد ریال اعتبار احداث می شود افزود: منطقه آزاد ماکو برای توسعه حمل و نقل ترکیبی این آزادراه کمک شایان توجهی داشته چرا که مرز بازرگان با توجه به شرایط کنونی حاکم بر جامعه و تحریم ها بسیار مهم و کاربردی است.
همچنین فریبرز پور بهرام، مدیر عامل شرکت آزاد راه مرند بازرگان و مدیر اجرایی این پروژه نیز اظهار داشت: طول پروژه آزادراه مرند- ماکو 190 کیلومتر است که قطعه سوم این پروژه به طول 70 کیلومتر و در ماکو واقع شده است.
گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، کلنگ زنی رسمی این آزاد راه بزودی با حضور رییس جمهور انجام می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو