هزینه سفر در بهار ۹۷ چقدر بوده است؟

در بهار سال قبل بیش از ١٧ میلیون خانوار ایرانی حداقل یک سفر داشته‌اند که به طور متوسط برای هر سفر حدود ۷۷۵ هزار تومان هزینه شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، نتایج آمارگیری مرکز آمار از جریان سفرهای بهاری در سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد سفرها نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۱.۱ درصد افزایش داشته است. همچنین خانوارها به طور متوسط برای هر سفر ٧٧٥ هزار تومان هزینه کرده‌اند که نسبت به هزینه‌های سفر هر خانوار در بهار١٣٩٦، حدود ۶.۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین تعداد کل سفرها حدود ١١٣ میلیون سفر بوده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، ۹.۳ درصد افزایش یافته است. تعداد سفرهای داخلی حدود ١١٢ میلیون و٣٠٠ هزار سفر اعلام شده است که نسبت به سال قبل از آن ٩.٤ درصد افزایش داشته است. تعداد سفرهای خارجی بیش از ٦٦٥ هزار سفر بوده که نسبت به فصل بهار سال قبل از آن ١٢.٧ درصد کاهش داشت.

از سو دیگر متوسط هزینه هر سفر داخلی برای یک نفر، بیش از ١٠٠ هزار تومان بوده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، ۰.۶ درصد افزایش داشته است. به طور متوسط سفرهای داخلی با اقامت شبانه برای یک نفر حدود ١٧٠ هزار تومان و سفرهای داخلی بدون اقامت شبانه برای یک نفر حدود ٥٠ هزار تومان هزینه داشته است.

علی‌رغم کاهش تعداد سفرهای خارجی، متوسط هزینه هر سفر خارجی برای یک نفر در بهار ١٣٩٧، حدود دو میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بوده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، ۱۰.۷ درصد افزایش داشته است.

در مجموع متوسط هزینه هر سفر داخلی (با اقامت و بدون اقامت) و خارجی در بهار ١٣٩٧، بیش از ١١٧ هزار تومان بود که کاهش ۱.۳ درصدی نسبت به بهار سال ١٣٩٦ داشته است.

برچسب ها : گردشگری سفر
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو