صادرات سالانه یک میلیارد دلار کالای ایرانی از مرز دوغارون به افغانستان

مدیر منطقه اقتصادی دوغارون گفت: سالانه بیش از یک میلیارد دلار انواع کالا از گمرک مرزی دوغارون به سمت افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادرات می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، فرامرز سلطانی در دیدار با اعضای اتحادیه نفت و گاز غرب کشور افغانستان با موضوع بررسی و گفت و گوی مسائل حوزه صادرات، ترانزیت و برخی مشکلات رانندگان دو کشور افزود: این منطقه از مهمترین بنادر خشکی ایران از نظر امکانات و زیرساخت در مرزهای زمینی کشور محسوب می شودکه از امکانات زیربنایی و زیرساختی بسیار مناسبی برخوردار است.
سلطانی با بیان این که خدمات رسانی مطلوب بیشتر و تسهیل بهتر در امور در دستور کار قرار دارد گفت: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا رضایت تجار کشور افغانستان را در ارائه خدمات صادراتی جلب نماییم.
وی خطاب به فعالان اقتصادی افغانستانی ادامه داد: همانطور که از مسئولان گمرک اسلام قلعه خواسته‎ایم از شما هم می‌خواهیم تلاش کنید با تجهیز زیرساخت‎ها و افزایش تجهیزاتی چون باسکول و پارکینگ روند خروج و ورود کامیون تسریع و از ازدحام و ترافیک کامیون‌ها جلوگیری شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد ایران افزود: سالانه بیش از یک میلیارد دلار انواع کالا از گمرک مرزی دوغارون به سمت  افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادرات می شود که این نشان از بازارپسندی محصولات ایرانی بین مردم کشور افغانستان است.
سلطانی گفت: هم اکنون انواع مصالح ساختمانی، میوه و تره بارو مواد غذایی از مهمترین اقلامی است که از سمت معبر زمینی دوغارون به افغانستان صادرات می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو