براساس متغیرهای سیاسی در بازار ارز سرمایه گذاری نکنید

رئیس کل بانک مرکزی با توصیه به مردم برای خودداری از سرمایه گذاری در بازار ارز بر اساس تحولات سیاسی، گفت: نوسان های بازار ارز ناشی از متغیرهای سیاسی است، این نوسان ها هر لحظه امکان دارد با تغییر متغیرهای سیاسی، بازگشت داشته باشد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره برنامه بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز اظهار داشت: بانک مرکزی همواره تدابیر و اقدامات لازم را برای مدیریت بازار ارز انجام می دهد.
رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: فضایی که در بازار ارز در 2 یا سه هفته گذشته مشاهده شد، ناشی از تنش ها و متغیرهای سیاسی بود و فاکتور اقتصادی در آن مشاهده نمی شود.
همتی پیرامون اینکه بانک مرکزی همچنان در بازار حضور دارد، اظهار داشت: نوسان های بازار ارز ناشی از متغیرهای سیاسی است و این نوسان ها هر لحظه امکان دارد با تغییر متغیرهای سیاسی، بازگشت داشته باشد.
وی توصیه کرد که در بازار ارز سرمایه گذاری نشود و افزود: فاکتورها و عوامل اقتصادی نیستند که نرخ دلار را مقداری بالا برده و نوسان ایجاد کرده اند. 
رئیس کل بانک مرکزی گفت: انتظار می رود اتفاق هایی که تحت عنوان آثار روانی تحولات سیاسی در بازار مطرح می شود به حداقل خود برسد و مردم بر اساس متغیرهای سیاسی وارد این نوع سرمایه گذاری ها نشوند.
همتی ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی پیش بینی و تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و کنترل لازم را خواهد داشت، افزود: این مقطع نیز سپری می شود و نسبت به اتفاقات بهتر خوش بین هستم.
وی درباره زمان به تعادل رسیدن بازار ارز، گفت: بانک مرکزی در متغیرهایی سیاسی نقش ندارد و این متغیرهای سیاسی ممکن است که هر روز بالا و پایین بروند و اتفاقاتی رخ دهد و مذاکرات و توافق هایی انجام شود که هیچ کدام قابل پیش بینی نیست.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی از توانایی ها و امکانات لازم برخوردار است، اما بنا ندارد بر اساس فضای سیاسی و فشارهای روانی، هر روز در بازار ارز مداخلات سنگین کند.
همتی با بیان اینکه هر زمان که لازم باشد بانک مرکزی در بازار مداخله می کند، اضافه کرد: شرایط بانک مرکزی از لحاظ امکانات، توانایی ها و پشتوانه هیچ تفاوتی با گذشته ندارد.
وی در پاسخ به این ادعا که افزایش نرخ ارز به دلیل کسری بودجه است، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، چنانچه این مساله صحت داشت باید عرضه سنگین در بازار ارز انجام می شد که چنین اتفاقی رخ نداده است.
همتی افزود: اواخر سال گذشته نیز چنین موضوعی مطرح شد، اما موضوع را پیگیری و ثابت کردیم که چنین اقدامی نشده است.
وی گفت: بانک مرکزی تلاش می کند که ثبات نسبی در بازار ارز وجود داشته و جلوی نوسان های خیلی شدید را بگیرد، این موضوع اکنون مهم ترین راهبرد بانک مرکزی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو