نرم افزارهای ایرانی به دنبال حضور در بازارهای جهانی

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران، گفت: ما در بخش نرم‌افراز مزیت نسبی داریم و در حال پیگیری راه‌های حضور در بازارهای جهانی هستیم.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، تحریم تیغ دو لبه برای بسیاری از شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی است که فضای پسابرجامی را دوران طلایی فعالیتشان می‌دانستند. این تیغ دو لبه هم قدرت ایجاد محدودیت برای فعالیت آن‌ها دارد و هم توانایی شکوفایی‌شان را. 
«محمدرضا طلایی»، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار در این زمینه به ایرنا گفت: با توجه به شرایط افزایش نرخ ارز و قدرت رقابتی که برای فعالان حوزه آی.سی.تی یا فعالان بخش استارتاپی کشور بوجود آمده، برای مدیریت اوضاع نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است.
وی بخش نرم‌افراز کشور را دارای مزیت نسبی دانست و افزود: باید از طریق همکاری با ایرانیان خارج از کشور یا کشورهایی که از لحاظ سیاسی با ایران فعالیت می‌کنند، بتوانیم در بازارهای ثالث حضور پیدا کنیم. 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار با تاکید بر اهمیت حضور این بخش در بازارهای جهانی عنوان کرد: ما نیروی انسانی متخصص و فراوانی داریم و شرکت ها در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات تجربیات فراوانی به دست آورده‌ اند؛ باید از این ظرفیت به ویژه در حوزه تولید نرم افزار و محتوا استفاده کرد.
طلایی با اشاره به چالش‌های این مسیر افزود: ما باید از طریق کشورهای واسط یا ایرانی هایی که خارج از کشور زندگی می کنند به بازار جهانی دست یابیم.
وی معتقد است حضور در بازارهای خارجی می تواند به رفع رکود در بازار حوزه فناوری اطلاعات کمک کند.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران با بیان اینکه در حال بررسی گزینه‌های حضور در بازارهای خارجی هستیم، ادامه داد: مثلا از طریق ایجاد دفاتری در سایر کشورها، استفاده از دفاتر ایرانیان مقیم خارج یا از طریق کشورهایی که با ایران همکاری بهتری دارند می‌توان به این هدف دست یافت.
طلایی اذعان کرد: بخش فناوری راحت تر از سایر بخش‌ها می‌تواند در بازارهای خارجی حضور داشته باشد، چرا که مثل صادرات کالا رصد نمی‌شود و با موانع کمتری رو به روست.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو