راه‌اندازی منطقه آزاد جاسک با جدیت در دست اقدام است

فرماندار جاسک گفت: راه‌اندازی منطقه آزاد جاسک با جدیت در دست اقدام است و هم‌اکنون عملیات مقدماتی آن صورت گرفته که امیدواریم با پیگیری‌های استاندار هرمزگان و حمایت‌های نمایندگان استان این امر نهایی شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، محمد رادمهر افزود: منطقه آزاد می‌تواند در توسعه شهرستان جاسک تاثیر بسزایی ایفا کند.

رادمهر گفت: ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی 2 هزار هکتاری در راستای توسعه شهرستان جاسک با سرمایه‌گذاری اولیه 40 هزار میلیارد ریال و با حمایت استانداری درحال احداث است که با انجام آن زمینه اشتغال پنج هزار نفر در این شهرستان فراهم می‌شود.
وی افزود: از دیگر اقدام‌های مهمی که با پیگیری استاندار هرمزگان در راستای توسعه سواحل مکران در شهرستان جاسک درحال احداث است، سدگابریک با مخزن 270 میلیون مترمکعب بوده است.

فرماندار جاسک گفت: این سد ضمن تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی منطقه مکران، موجب ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار نیز می‌شود و در جلوگیری از مهاجرت مردم جاسک از روستا به شهر و توسعه پایدار این منطقه اثرگذار است.
رئیس شورای اداری شهرستان جاسک افزود: در حوزه آموزش نیز بزرگترین دانشکده علوم و فنون دریایی جهت تربیت نیروی انسانی در این شهرستان درحال انجام است و عملیات احداث بزرگترین مجتمع شبانه روزی دانش‌آموزی جاسک نیز در هفته معلم آغاز شد. رادمهر ادامه داد: درحوزه سلامت نیز ارتقای شاخص‌های سلامت و افزایش تخت‌های بیمارستانی جاسک از دیگر اقداماتی بوده که با حمایت ویژه استاندار انجام گرفته است.
وی افزود: با حمایت و نگاه ویژه استاندار هرمزگان و با انجام طرح‌های بزرگ اقتصادی، قطار توسعه در شرق استان بویژه در جاسک به حرکت درآمده است.
فرماندار جاسک گفت: استاندار هرمزگان با رصد مسائل شرق استان و بویژه توسعه سواحل مکران بعنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های توسعه شرق، نسبت به توانمند کردن جوامع محلی و استفاده صحیح از این فرصت برای ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای تاکید ویژه دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.