دوستداران محیط زیست طبیعت اطراف روستاهای اسلام‌آبادغرب را پاکسازی کردند

به همت منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب؛ بزرگترین اجتماع حامیان محیط زیست و منابع طبیعی در قالب پویش مردمی حامیان سرزمین پاک سبز ایران در حومه شمالی بخش مرکزی اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، رها شدن انواع و اقسام زباله‌ها در طبیعت از جمله مشکلات زیست محیطی بشر امروزی است که سبب به وجود آمدن انواع آلودگی‌ها می‌شود، در چند سال اخیر با به وجود آمدن انواع زباله‌های پلاستیکی مشکل رها شدن آن در محیط دوچندان شده است چرا که برای تجزیه پلاستیک به 300 تا 500 سال زمان نیاز است.
در همین راستا در حرکتی زیبا به همت منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب، موسسه مردم نهاد صعود بنیاد سبز، منابع طبیعی و محیط زیست اسلام آبادغرب و با همکاری بزرگان و پیشکسوتان ایل سنجابی طی اقدامی بی‌نظیر با دهیاران حومه شمالی اسلام آبادغرب روستاهای بره‌سیله، سوران سفلی، سوران علیا، چشمه هلنگ، چفته، ولکه‌وند، جلیلوند، برزه، سرخک، چنار، میان‌قلعه، چنگر‌جلیلوند و چنگرسیمنوند در راستای زمینه‌سازی فرهنگی حفاظت از محیط زیست منطقه و پاکسازی زباله‌های پسماندی و مخرب، هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا راه حلی برای معضل وجود انواع و اقسام زباله‌ها در مناطق روستایی که به عنوان یکی از مشکلات جدی زیست محیطی بشمار می‌رود، یافت شود.

*جامعه بشری در قالب طبیعتی سالم به حیات خود ادامه می دهد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب در حاشیه این مراسم گفت: جامعه بشری بعد از سال‌ها بی‌مهری به طبیعت به این نتیجه رسیده است که در قالب یک طبیعت سالم و پویا می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.
عباس قنبری افزود: مردم فهمیم متمدن شهرستان اسلام آبادغرب به این نتیجه رسیدند که در قالب ان.جی.اوها (انجمن‌های مردم نهاد) می‌توانند کاری کنند که طبیعت از فلاک و نابودی که گریبان‌گیر آن شده است در آید.
قنبری گفت: حرکت امروز حرکتی زیبا و در خور شأن خواهد بود و ترویجی در حراست و حفاظت از محیط زیست است، اگر طبیعت را حفظ نکنیم دچار مشابه سیل‌هایی اخیر خواهیم شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب تاکید کرد: بی‌مهری به طبیعت عواقب جبران‌ناپذیری خواهد داشت و چنین حرکت‌هایی فرهنگ مراقبت از منابع طبیعی را رواج می‌دهد.

*محیط زیست متعلق به نسل آینده است

معاون اداری مالی منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌ آبادغرب در ادامه گفت: این امر حرکتی در راستای فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط زیست است و ما با عمل به شعار محیط زیست متعلق به نسل آینده است فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم که با همراهی و همدلی مردم این اقدام تداوم یابد.
شهریار نجفی افزود: اتفاق خودجوش مردم منطقه سنجابی کلید خورد و با فراخوان در شبکه‌های اجتماعی اعلام و تعداد کثیری از مردم نسبت به طرح حمایت خود را نشان دادند، وسایل مورد نیاز از جمله نایلون، دستکش و ... تهیه و در اختیار مردم داوطلب قرار گرفت.
نجفی گفت: امیدواریم این فرهنگ در تمامی مناطق نهادینه شود و این طرح با قدرت در آینده نزدیک با تشکیل هسته اصلی گروه ادامه دار و به هر جایی از این استان و کشور نیاز باشد اعزام می‌شود.
مدیر اداره محیط زیست اسلام‌ آبادغرب در گفت‌وگوی پایانی، بیان کرد: این حرکت خودجوش و مردمی برای حفظ محیط زیست و زدودن طبیعت از ناپاکی انجام می‌شود.
سبزی ادامه داد: محیط زیست متعلق به خود مردم است و امیدواریم مردم این حرکت خودجوش را برای همیشه ادامه دهند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو