در اتاق بازرگانی فارس انجام شد:

معرفی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان

در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس و فعالان بخش خصوصی در حوزه انرژی استان؛ ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان معرفی شد.

به گزارش فرینا، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این جلسه گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در مجاورت منطقه ویژه اقتصادی لامرد قرار دارد که از نزدیکی خوبی با استان فارس برخوردار است.
محمدصادق حمیدیان افزود: این کانون صنعتی می تواند در رشد و بالندگی صنایع مستقر و جذب منابع برای فعالیت صنایع جدید و مورد نیاز کشور، تلاش ویژه داشته باشد.
نادر طیبی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: زیرساخت های لازم برای مناطق ویژه تنها شامل خیابان، آب، برق و سایر خدمات نیست بلکه زیر شامل قانون مناسب و صحیح هم می شود که این قوانین لازمه هر منطقه ویژه است.
وی اظهارداشت: با توجه به شرایط امروز که جذب سرمایه گذاری خارجی با سختی هایی روبرو است باید تدابیر و قوانینی اندیشیده شود تا از سرمایه گذار داخلی در این منطقه حمایت شود.
طیبی عنوان داشت: مسئله تامین امنیت سرمایه گذار از مسایل مهم و مورد توجه است که نیاز است قوانینی جهت جذب و حمایت سرمایه گذاری داخلی تدوین و در نظر گرفته شود.
مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان نیز در این جلسه گفت: مخزن گازی پارس‌جنوبی مهم‌ترین مخزن گازی ایران است که ۴۷درصد منابع شناخته شده گاز کشور و حدود ۸‌ درصد کل حجم گاز اثبات شده جهان را در خود جای داده است. 
حسین مرادی افزود: در راستای سیاست بهره‌برداری بهینه از منابع نفت و گاز کشور به‌ویژه منابع گازی پارس جنوبی، در برنامه‌های توسعه اقتصادی ـ اجتماعی کشور، بر تولید محصولات فرآوری‌شده نفتی و گازی و کاهش میزان فروش آن به‌صورت خام و همچنین توسعه صنایعی که در گروه صنایع انرژی‌بر قرار می‌گیرند تاکید شده است. 
مرادی گفت: استفاده از گاز در صنایع، ارزش معاملاتی آن را بین ۳ تا ۱۵ برابر افزایش می‌دهد و موجب افزایش درآمد و اشتغال بیشتر درکشور می‌شود. 
وی افزود: به منظور تسهیل واردات و صادرات کالا و محصولات در منطقه، بندر پارسیان با ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری 40 میلیون تن در سال طراحی شده است که فاز اول این بندر با 4 پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری 9 میلیون تن در سال در حال ساخت می باشد که تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر توسعه اقتصادی و جذب سرمایه منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با اشاره به شرایط سرمایه گذاری در این منطقه گفت: اگر طرح از مطالعات و امکان سنجی مناسبی برخوردار باشد شرایط برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم است و طی حدود دو هفته زمین به سرمایه گذار واگذار می شود.
مرادی افزود: در خصوص موضوع واگذاری زمین نیز به سرمایه گذار خارجی نیز در صورت ثبت شرکت زمین واگذار می شود.
وی گفت: امکان سرمایه گذاری صنایع بزرگ در این منطقه وجود دارد که با توجه به شرایط تحریم، مهمترین موضوع انتقال پول می باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.