ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی پیام برای رقابت با کشورهای غرب آسیا

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز از جذب 100 میلیون دلار سرمایه خارجی طی یک سال اخیر در البرز خبر داد و گفت: بیشتر این شرکت‌های خارجی در زمینه تولید دارو فعالیت دارند و در کنار شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند البرز را به هاب دارویی کشورتبدیل کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، ابوالفضل فلاح در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی که در منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی افزود: در این منطقه فرصت‌های سرمایه گذاری زیادی وجود دارد که باید از این فرصت‌ها برای تقویت ساختار اقتصادی استان استفاده کنیم.
فلاح گفت: با ایجاد نمایشگاه بین المللی، پایانه صادراتی و بندر خشک در کنار منطقه ویژه اقتصادی پیام، هاب اقتصادی ویژه‌ای در استان شکل می‌گیرد که در منطقه غرب آسیا بیرقیب خواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه زمین پایانه صادراتی مشخص شده و با انجام امور اداری به زودیعملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت: با راه اندازی نمایشگاه بین المللی هم می‌توان امیدوار بود بخشی از ثقلاقتصادی کشور از تهران به سمت البرز کشانده شود.
فلاح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت جذب سرمایه خارجی در سال گذشته گفت: سال گذشته در مجموع 202 میلیون دلار سرمایه گذاریخارجی در استان اتفاق افتاده و با توجه به اینکه در شرایط تحریم به سر می‌بریم رقم قابل توجهی است.
وی افزود: از مجموع این سرمایه گذاری‌ها بیش از 100 میلیون دلار جذب شده و بخش دیگر آن هم در حال جذب است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز گفت: بیشتر این شرکت‌های خارجی در زمینه تولید دارو فعالیت دارند و در کنار شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند البرز را به هاب دارویی کشور تبدیل کنند.
فلاح ادامه داد: در حال حاضر البرز در رتبه 9 کشوری در حوزه تولید ناخالص ملی و رتبه 23کشور در بخش منابع بانکی قرار دارد.
وی گفت:سال گذشته موفق شدیم 26 هزار میلیارد تومان از طریق منابع بانکی، فاینانس خارجی،سرمایه گذاری مستقیم و ... جذب کنیم که رقم قابل توجهی است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی البرز افزود: امید است با این منابع بتوانیم به هدف خود برای ایجاد 45 هزار اشتغالخالص در سال جاری دست یابیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو