رشد اقتصادی منطقه یورو افزایش می‌یابد

یکی از مقامات بانک مرکزی اروپا گفت: رشد اقتصادی منطقه یورو در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، اوالد نووتنی، مشاور رئیس بانک مرکزی اروپا و عضو ارشد هیأت مدیره این بانک در کنفرانسی خبری در شهر وین اتریش اعلام کرد: رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو در نیمه دوم سال جاری به نسبت رشد نیمه اول افزایش خواهد یافت. این مساله در صورت تحقق می‌تواند راه را برای پایان دادن به سیاست‌های پر هزینه انبساطی بانک مرکزی اروپا هموار کند.

نووتنی با انتقاد از برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها گفت: آنها از سخنان ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص سیاست‌های پولی این بانک استنباط غلطی داشته‌اند. دراگی پیش تر در ماه آوریل گفته بود این احتمال وجود دارد که نرخ سپرده بانک‌های تجاری اروپایی در ماه‌های آینده منفی شود.

پیش‌تر مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرده بود تا پایان سه ماهه نخست امسال، متوسط تولید ناخالص داخلی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو ۰.۴ درصد و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۰.۵ درصد افزایش یافته است که این رشد در مقایسه با مدت مشابه سه ماهه پایانی سال قبل هم در منطقه یورو و هم در اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد افزایش یافته است.

نووتنی گفته است که سیاست‌های بعدی بانک مرکزی اروپا کاملاً بستگی به آمارهای اقتصادی خواهد داشت و در زمان مقتضی در خصوص آنها تصمیم گیری خواهد شد. وی اخبار مبنی بر مذاکرات مقامات بانک مرکزی اروپا در خصوص اتخاذ نرخ بهره منفی را رد کرد و گفت: اتخاذ سیاست‌هایی مشابه بانک مرکزی ژاپن در حال حاضرچندان معقول نیست.

بانک مرکزی اروپا که چند ماه پیش تصمیم گرفت نرخ بهره را برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ افزایش دهد، با واکنش شدید بازارهای بورسی و مالی و نیز کاهش رشد اقتصادی برخی از اعضای کلیدی نظیر المانف ایتالیا و فرانسه به طور موقت از تصمیمش عقب نشینی کرده بود.

برچسب ها : رشد اقتصادی
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو