ساخت 6 فروند اسکله شناور دریایی در منطقه آزاد قشم

مدیر صنعت معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت و به آب اندازی 6 فروند اسکله شناور دریایی با همت شرکت های تولیدی فعال در جزیره و تکیه بر دانش متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری موج هرمزگان، محمد مهدی برنجی با اشاره به فعالیت 20 شرکت تولیدی در حوزه ساخت تجهیزات دریایی در جزیره قشم گفت: شرکت مکین دریا یکی از این شرکت های فعال است که موفق به ساخت و به آب اندازی 6 فروند اسکله شناور در مدت زمانی معادل هشت ماه و به ارزش 36 میلیارد ریال شده است.
برنجی افزود: این اسکله ها از جنس فلز و دارای گرید A دریایی و به وزن 33 تُن، طول تقریبی 20 متر و عرض پنج متر و ارتفاع آب خوری معادل 1.6 متر دارند.
به گفته وی، این اسکله ها در 6 مرحله از مهرماه تا اردیبهشت ماه تحویل بنادر جاسک، لنگه، اسکله مسافربری شهید حقانی بندرعباس، چارک، اسکله مسافربری شهید ذاکری قشم و لاوان شده اند.
مدیر صنعت معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم بر فعالیت صنایع کشتی سازی و تجهیزات دریایی جزیره در جهت رونق تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: آخرین ساخته شرکت مکین دریا قشم، شنبه 28 اردیبهشت ماه از طریق اسکله بهمن جزیره قشم برای نصب در جزیره لاوان ارسال شد.
یادآور می شود، شرکت مکین دریا قشم از سال 1396 با دریافت مجوز از منطقه آزاد قشم، در شهرک صنعتی طولا آغاز به کار کرده و هم اکنون برای 55 نیروی بومی جزیره اشتغالزایی کرده و با ساخت و صادر کردن محصولات خود، نقشی ارزنده در رونق اقتصاد و معرفی جزیره برعهده دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو