شریعتمداری: روابط عمومی فقط تبلیغ کننده دستگاه نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روابط عمومی‌ها نباید فقط تبلیغ‌کننده اقدامات دستگاه خود باشد بلکه باید رابط میان شهروندان، گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع و دستگاه متبوع باشند.‏‎

به گزارش فرینا، «محمد شریعتمداری» امروز (یکشنبه) به مناسبت هفته روابط عمومی افزود: روابط عمومی ها باید رابط میان شهروندان، گروه‌های ذیربط و دستگاه متبوع خود باشد و تحلیل، رصد و شناسایی فضای اجتماعی یکی از مهمترین رسالت‌های آنها است که می‌تواند سازمان را در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌هایش بسیار یاری کند.
وی گفت: دیدگاه‌ها، نظرات و فضای واقعی جامعه و افکار عمومی که در جراید، رسانه‌های تصویری، مکتوب و مجازی منعکس می‌شوند باید از طریق روابط عمومی‌ها به مدیران دستگاه‌ها منتقل شوند، از سوی دیگر اقدامات، سیاست‌ها و گفتمان دستگاه‌ها هم باید در یک چارچوب مدون و پردازش شده به شیوه‌های مختلف و نوینی که امروز در دنیای روابط عمومی‌ها و ارتباطات وجود دارد در فضای عمومی منعکس شوند. 
وزیر تعاون گفت: اگر انتقال اطلاعات به درستی انجام شود، سیاستگذاری و تصمیم‌گیری مدیران مبتنی بر شناخت دقیق از فضای جامعه و موثر و هدفمند خواهد بود. بنابراین رویکرد تحلیلی به اثرگذاری تصمیمات یک سازمان بر مخاطبان، ذینفعان و افکار عمومی، یکی از مهمترین ویژگی‌ها و الزامات در حوزه روابط عمومی است. 
وی تصریح کرد: مدیران روابط عمومی باید پیشگام گفت و گو با شهروندان و گروه‌های ذیربط و ذی‌نفع دستگاه متبوع خود و کنشگران سیاسی و مدنی مرتبط با ماموریت‌های آن دستگاه باشند. 
وزیر تعاون افزود: ‎روابط عمومی یک دستگاه می‌تواند اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و فاقد اعتبار را با تبیین و تشریح کارشناسی و ارائه اطلاعات متقن و به موقع بی‌اثر کند و اگر نتواند در این مسیر موفق باشد ممکن است سوگیری برخی جریانات در زمینه فعالیت یک دستگاه، شرایطی فراهم آورد تا مطالب غیرکارشناسانه نزد افکار عمومی، کارشناسانه به نظر بیایند.‏
شریعتمداری هفته روابط عمومی را به خبرنگاران، اصحاب رسانه تبریک گفت. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو