برگزاری کمپین بزرگ بسیج ملی فشار خون در منطقه آزاد اروند

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند: فشار خون می تواند عامل بیماری های مهلکی باشد؛ آن را جدی بگیریم.

به گزارش فرینا؛ در راستای اجرای کمپین بزرگ بسیج ملی فشار خون که به ریاست وزیر بهداشت، به عنوان رییس شورای راهبری و دستور رییس جمهور به تمام دستگاه ها برای همکاری با آن تشکیل شده ؛ از ۲۷ اردیبهشت تا روز عید سعید فطر، پویش اطلاع رسانی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

سید مهدی موسوی با اشاره به اهمیت شناخت بیماری فشار خون گفت: با توجه به اینکه فشار خون بالا عامل ایجاد بیماری های مهلکی می تواند باشد؛ پویش اطلاع رسانی در خصوص طرح مذکور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید آن را جدی بگیریم.

موسوی خاطرنشان کرد: از تاریخ هفدهم خرداد نیز در محل سازمان منطقه آزاد اروند پایگاهی جهت اندازه گیری فشار خون و غربالگری پرسنل و ارباب رجوع این سازمان در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار خواهد گرفت.

مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند؛ حمله قبلی، سکته مغزی، بیماری های کلیوی، مشکلات بینایی و بسیاری بیماری های دیگر را از جمله عواقب فشار خون بالا عنوان کرد و افزود: اضافه وزن ، سیگار، کم تحرکی، مصرف نمک بالا و سابقه پرفشاری خون در خانواده از عمده دلایل ابتلا به این بیماری است که افراد باید بدان توجه داشته باشند.

گفتنی است؛ از ۲۷ اردیبهشت تا روز عید سعید فطر پویش اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون در سراسر کشور انجام و از عید سعید فطر تا ۱۵ تیر این طرح عملا اجرایی خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.