آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهیدرجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهیدرجایی، گفت: اولویت تخلیه و بارگیری در حال حاضر با کالاهای اساسی است.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی و دستور رئیس جمهوری مبنی بر جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات افزود: در حال حاضر اولویت ما پهلودهی کشتی های حامل کالاهای اساسی و ارائه خدمات مربوط به تخلیه و بارگیری این کالاهاست و طی ۵ ماه گذشته نیز اولویت ارائه خدمات تخلیه به کالاهای اساسی از جمله شکر خام، برنج، روغن خوراکی، کاغذ، خمیر کاغذ و از این دست کالاها اختصاص یافته است.
 
عفیفی پور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با انبارداران به منظور نگهداری مناسب از کالاهای اساسی، گفت: علاوه بر این هماهنگی های لازم با گمرک و سایر مراجع استانی از جمله استاندارد، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن که در ترخیص کالاها تاثیرگذار هستند، صورت گرفته است.
 
وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم کالاهای اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بندر شهیدرجایی خارج شوند، افزود: با توجه به این که صاحب عمده کالاهایی که به بندر شهیدرجایی می آیند شرکت های دولتی هستند، درخواست می کنیم که شرکت های مربوطه در فعالیت خود سرعت عمل بیشتری به خرج دهند تا هر چه سریع‌تر کالا از بندر ترخیص شود.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ترخیص سریع کالا از بندر مزیت های متعددی دارد؛ ابتدا اینکه هرچه سریعتر کالا به دست مصرف‌کنندگان می رسد و در عین حال کارخانجات تولیدی می‌توانند از این محصولات در جهت تولید محصول نهایی خود استفاده کنند و مورد دیگر این که ماندگاری کالا در بندر کاهش پیدا می کند و انبارهای موجود در بندر را می توان به کالاهای دیگر وارد شده اختصاص داد.
 
به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، برای ترخیص هرچه سریع تر کالاهای وارد شده به بندر شهیدرجایی ترمینال های سازمان بنادر و دریانوردی و نیز گمرک به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی هستند تا بتوان هر چه سریع‌تر کالاها را از بندر خارج کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو