صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق افزایش یافت

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طی 2 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از نظر ارزش مالی 30درصد رشد داشته است.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر در فروردین‌ماه سالجاری افزون بر40میلیون دلار بود که در مقایسه با31میلیون دلار صادرات در مدت مشابه سال گذشته 9 میلیون دلار افزایش را نشان می دهد.
موسوی به افزایش 69درصدی صادرات کالای غیر نفتی از طریق بندر آبادان در سالجاری اشاره کرد و گفت: در سالجاری افزون بر هشت میلیون دلار انواع کالا از جمله کلینکر، شمش فولادی، صنایع فولادی و میلگرد، خشکبار، صیفی‌جات به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و تایلند صادر شده است.
وی خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذار با هدف ایجاد کسب و کار پربازده در منطقه آزاد اروند را از اهداف این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر 166واحد فعال تولیدی با بیش از 10هزار نفر نیروی تخصصی، کارمند، کارگر مشغول فعالیت هستند که 68واحد فعال در شهرک صنعتی آبادان و 68واحد فعال در شهرک صنعتی خرمشهر و 29واحد خارج از سایت صنعتی قرار دارند.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تضمین امنیت سرمایه‌گذار خارجی، جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که از طریق دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور، این کار در حال انجام است.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو